دوربین مداربسته وارم لایت

دسته بندی :مقالات دوربین مدار بسته ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ الو دوربین 180
https://alodorbin.com/

از ابتدای طراحی و تولید دوربین های مداربسته، یکی از دغدغه های اصلی طراحان برندهای مشهور جهانی، نحوه دید در شب دوربین های مدار بسته بود. به همین علت در نسل های جدید دوربین های مداربسته قابلیت دید در شب به آن ها افزوده شد تا امنیت محیطی که مجهز به سیستم مدار بسته می‌ شود افزایش پیدا کند.

یکی از مشکلات دید در شب دوربین های اولیه تصاویر سیاه و سفید ضبط شده توسط دوربین بود که توسط استفاده از اشعه مادون قرمز LED های نصب شده روی لنز به وجود می آمد. عدم نمایش رنگ در این دوربین ها یکی از بزرگ ترین معایب بود. به همین علت امروزه دوربین های مداربسته وارم لایت طراحی و تولید شدند که تا حدودی این مشکل را برطرف کرده اند. اگر می خواهید بدانید که دوربین وارم لایت چیست و چگونه کار می کند، با دوربین همراه باشید تا پاسخ سوال خود را پیدا کنید.

دید در شب رنگی توسط دوربین مداربسته وارم لایت

تکنولوژی وارم لایت یکی از مواردی است که به منظور دید در شب به صورت رنگی طراحی شده است. دوربین مدار بسته ای که از پرکاربرد ترین سیستم های امنیتی در شب هستند را می توان دوربین مداربسته وارم لایت دانست.

دوربین مداربسته وارم لایت

معرفی تکنولوژی وارم لایت

در تکنولوژی وارم لایت از ultra-bright array LED به جای LEDهای مادون قرمز استفاده می شود. این تکنولوژی برای نوردهی طبیعی در محیط مورد استفاده قرار گرفته و با تاباندن نور طبیعی در محیط های تحت مراقبت دوربین مداربسته در شب نور لازم برای تصویر برداری را تامین می‌ کند.

 این تکنولوژی کاملاً با دوربین های مادون قرمز متفاوت است. زیرا که دوربین های وارم لایت نور خود را از طریق سنسور تعبیه شده درون آن ها تنظیم می کنند. در دوربین های مداربسته معمولی که قابلیت دید در شب دارند از سنسور موجود در IR نور استفاده می کنند.

ساختار دوربین وارم لایت

هر دوربین وارم لایت از بخش های زیر تشکیل شده است که می‌توان ساختار اصلی این نوع دوربین ها دانست:

۱.بدنه دوربین:

قاب اصلی و قاب پوششی یا بیرونی دوربین که نسبت به فضای مورد استفاده آن را انتخاب می کنند، بدنه اصلی دوربین گفته می شود. انتخاب بدنه دوربین بر اساس شرایط محیطی می باشد. برای مثال در صورتی که دوربین مداربسته در فضای خارجی با شرایط آب و هوایی متغیر نصب می گردد، از دوربین های مداربسته با بدنه مقاوم و جنس فلزی استفاده می شود. در حالی که برای مکان های داخلی می توان از بدنه دوربین با جنس پلاستیکی استفاده نمود.

۲.بخش های الکترونیکی دوربین:

این بخش از تجهیزات مختلفی مانند: سنسور، برد اصلی، لنز، کانکتور، برد تغذیه و… تشکیل شده است. مشخص است که بدون حضور این تجهیزات امکان استفاده از دوربین مدار بسته وجود نخواهد داشت.

انواع دوربین مداربسته وارم لایت بر اساس شکل ظاهری و نوع کاربرد

۱.دوربین مداربسته دام:

این اصطلاح برای دوربین هایی به کار می ‌رود که دارای قوس و حالت منحنی هستند. همان گونه که می دانید این دوربین ها گنبدی شکل بوده و بیشتر برای نصب روی سقف طراحی شده اند.

۲.دوربین مداربسته بولت:

اصطلاح بولت به معنای گلوله است. در نتیجه دوربین های بولت معمولاً به دوربین هایی که دارای بدنه استوانه ای شکل بوده و از جنس فلز هستند گفته می شود. این دوربین ها بیشتر مناسب استفاده و نصب در اماکن خارجی، فضای باز جلوی درب، مکان های مختلف سالن های بزرگ با سقف های بلند و… هستند.

۳.دوربین های مینیاتوری:

دوربین مداربسته مینیاتوری به دوربین های کوچکی گفته می شود که عموما به عنوان دوربین های مخفی مورد استفاده قرار می گیرند. به علاوه این دوربین ها استفاده پزشکی نیز داشته و برای آندوسکوپی و کولونوسکوپی از آن ها استفاده می شود. ابعاد دوربین های مینیاتوری بسیار کوچک بوده و گاهاً به اندازه بند انگشت هستند و به آن ها دوربین های بند انگشتی گفته می شود.

مزایای دوربین مداربسته وارم لایت

دوربین مداربسته وارم لایت جزئیات بیشتری را در شب نسبت به سایر دوربین های مداربسته ارائه می نماید. به عبارتی دیگر با ضبط تصاویر رنگی امکانی را فراهم می‌ کند تا به طور واضح و با جزئیات بیشتر بتوان بر محیط نظارت داشت.

معایب دوربین مداربسته وارم لایت

دوربین مداربسته وارم لایت به علت داشتن ای ای دی با نور طبیعی و پرتاب نور در شب، محیط اطراف خود را توسط نور طبیعی روشن می کند. به همین علت ممکن است در برخی از محیط ها امکان استفاده از دوربین مداربسته وارم لایت وجود نداشته باشد.

 برای مثال امکان استفاده از این دوربین برای اتاق خواب تقریباً غیر ممکن است زیرا نمی توان به طور مداوم اتاق را روشن نگه داشت. به علاوه این دوربین های مداربسته نور مورد نیاز خود را به صورت واضح به محیط اطراف می تابند. بنابراین در مکان هایی که نیاز است دوربین مداربسته چندان به چشم نیاید نمی‌ توان از این نوع دوربین مداربسته استفاده کرد.

دوربین مداربسته وارم لایت

خرید دوربین مداربسته وارم لایت

مهم ترین نکته ای که هنگام خرید دوربین مداربسته وارم لاین باید به آن توجه نمایید، مشخص نمودن نوع کاربرد و انتظار شما از یک سیستم امنیتی کامل است. در صورتی که هدف شما از خرید دوربین مداربسته دریافت تصاویر باکیفیت و رنگی است، دوربین مداربسته وارم لایت انتخاب مناسبی است. این دوربین قادر است تمامی انتظارات شما از یک سیستم امنیتی جذاب و کاربردی را برطرف سازد. با این حال با توجه به ویژگی هایی که این نوع دوربین مداربسته دارد، ممکن است استفاده از آن با محدودیت هایی مواجه باشد.

توجه نمایید که روشن شدن نورافکن های دوربین مداربسته وارم لایت در محیط هایی که نباید دوربین مداربسته در دید باشد بسیار مشکل ساز خواهد شد. از طرفی گستردگی تنوع دوربین های مداربسته وارم لایت و سایر انواع دوربین مداربسته ممکن است موجب سردگمی و گیج شدن کاربران و یا خریداران این محصول شود. خرید این محصول بهتر است با آگاهی کامل از انواع دوربین مداربسته انجام شود.

سخن پایانی

در صورتی که قصد خرید دوربین مداربسته ای دارید که دارای دید در شب بوده و بتواند تصاویر رنگی را با کیفیت بالا ضبط نمایند، به شما خرید دوربین وارم لایت را پیشنهاد می کنیم. البته بهتر است محدودیت های این نوع دوربین را نیز مورد توجه قرار دهید.

الو دوربین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0