نصب دوربین مداربسته در کرج

دسته بندی :مقالات دوربین مدار بسته ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ الو دوربین 313
نصب دوربین مداربسته در کرج

نصب دوربین مداربسته در کرج دارای مراحل متعددی است. تکنسین دوربین مداربسته باید بر اساس استانداردهای تعریف شده برای این حوزه محل و مکان مناسب دوربین مداربسته را پیدا کند و آن را نصب نماید.

نیاز گسترده جامعه امروزی موجب شده است که از دوربین های مداربسته به طور گسترده در مراکز مختلف استفاده شود. به همین علت افرادی که دارای تخصص و تبحر کافی در زمینه نصب دوربین مداربسته هستند، می توانند اقدام به نصب دوربین مداربسته در کرج وسایرشهرستان ها نماید.

نخستین قدم برای نصب دوربین مداربسته در کرج

نخستین قدم که برای نصب دوربین مداربسته باید برداشت آن است که یک نقشه مناسب طراحی نمود. این نقشه برای اجرای دوربین های مدار بسته است. به کمک این نقشه می توان نصب دوربین مداربسته را در مدت زمان کوتاه تری انجام داده و تخمین مناسبی از لوازم و تجهیزاتی که برای نصب دوربین مداربسته نیاز هستند داشت. به علاوه این نقشه به نصاب کمک می کند تا به طور حرفه ای دوربین مدار بسته را نصب کند. در صورت بزرگ بودن پروژه امکان تقسیم کار توسط نقشه ی اجرای دوربین مداربسته امکان پذیر می شود. بنابراین پروژه با سرعت و دقت بیشتری اجرا می گردد.

نصب دوربین مداربسته در کرج

قدم دوم برای نصب دوربین مداربسته در کرج

پس از آن که نقشه اولیه نصب دوربین مداربسته در کرج را مشخص نمودید، نوبت به آن می ‌رسد که با توجه به مختصات تعیین شده در نقشه هر کدام از لوازم و تجهیزاتی که برای نصب دوربین مداربسته به آن ها نیاز دارید را تخمین زده و آن ها را تهیه کنید.

توصیه می ‌کنیم که این مرحله را با دقت بسیار زیادی انجام داده و وسواس بسیاری به خرج دهید. در حد امکان از مدل ها و تجهیزاتی که دارای کیفیت بالا هستند استفاده نمایید. هر چقدر کیفیت تجهیزات مورد نظر بیشتر باشد تصاویر ضبط شده نیز دارای کیفیت بالاتری خواهند بود.

قدم سوم برای نصب دوربین مداربسته در کرج

اگر می خواهید که با چگونگی نصب دوربین مداربسته در کرج آشنا شوید باید بدانید که در این مرحله نیاز است با توجه به نقشه ای که در مرحله یک انتخاب کرده بودید برای نصب تجهیزات مختلف از جمله دوربین ها، کابل ها، دستگاه های DVR و NVR محل مناسب را انتخاب کنید. در واقع انتخاب محل از مهم ترین مرحله های نصب دوربین مدار بسته است زیرا که در صورت نصب غلط دوربین مداربسته نمی توان حداکثر بازدهی را از تجهیزات امنیتی دریافت کرد.

 از طرفی دیگر اگر دوربین ها و یا تجهیزات آن به صورت صحیح و اصولی در مکان های مناسب قرار نگیرند، سارقان به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کرده و می توانند با اختلال یا دزدیدن آن ها سیستم امنیت شما را از کار انداخته و کار خود را انجام دهند. به همین علت پیشنهاد می کنیم که نهایت دقت و توجه را در انتخاب مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته به کار بگیرید و نکات لازم و ایمنی از جمله فاصله لازم میان آن ها و زاویه را مورد توجه قرار دهید.

قدم چهارم برای نصب دوربین مداربسته در کرج

برای انجام این مرحله از نصب دوربین مداربسته، باید نوع دوربین مداربسته را مورد توجه قرار داده و با توجه به نقشه کاری، از کابل ها و مدارهای مناسب استفاده کنید. در نصب دوربین مداربسته آنالوگ، دوربین ها از طریق کابل های آر جی ۱۱، آر جی ۶، آر جی ۵۹ و… متصل می شوند و اتصالات دوربین و برق آن ها به دستگاه های DVR انجام می ‌شود. اما اخیراً از دوربین های مداربسته تحت شبکه استفاده می شود که برای اجرا و نصب نیاز است آی پی NVR و سوئیچ شبکه را در دسترس داشت.

 در این روش دوربین ها تصاویر دریافتی خود را از طریق کابل های کت ۵۱، کت ۵۶ و… به سوئیچ شبکه و دستگاه NVR منتقل می نماید. در حالت سوم که برای نصب دوربین های مداربسته و کابل کشی آن ها انجام می ‌شود نصب دوربین های مداربسته بی سیم است. در این حالت از یک شبکه اینترنتی محلی استفاده شده و دوربین راه اندازی می شود. دوربین ها و گیرنده های آن ها وظیفه دریافت و انتقال تصاویر را بر عهده دارند.

آخرین قدم برای نصب دوربین مداربسته در کرج

مرحله آخر برای نصب دوربین مداربسته در کرج آن است که از نصب صحیح دوربین ها اطمینان به عمل آورد و بر اساس مدل و برند دوربین ها از نرم افزارهای مخصوص استفاده نموده و تصاویر آن ها را روی یک نمایشگر یا حتی تلفن همراه هوشمند دریافت و ذخیره کرد. در این مرحله امکان تنظیم زاویه دید نیز وجود دارد.

نصب دوربین مداربسته در کرج

هزینه نصب دوربین مداربسته در کرج

یکی از دغدغه‌ های کاربرانی که قصد نصب دوربین مداربسته را برای برقراری امنیت در محل زندگی و کار خود دارند، هزینه نصب دوربین مداربسته می باشد. لازم به ذکر است که هزینه نصب دوربین مدار بسته به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از عوامل موثر در هزینه نصب این تجهیزات امنیتی را می توان نوع دوربین مداربسته و تجهیزاتی دانست که برای نصب آن مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

برای مثال هر چقدر که تعداد دوربین های مداربسته در سیستم امنیتی بیشتر باشد نیاز به کار بیشتری داشته و زمان بیشتری را از نصاب خواهد گرفت. به علاوه زمان کابل کشی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در نتیجه هزینه نصب دوربین مداربسته افزایش پیدا می کند. برخی از دوربین های مداربسته دارای سختی بیشتری برای نصب هستند. بدیهی است که نصب این نوع دوربین مداربسته با هزینه بیشتری مواجه خواهد شد. هر چقدر که پروژه شما بزرگ تر باشد هزینه نصب دوربین مدار بسته با افزایش قیمت مواجه خواهد شد.

کلام آخر

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام راه اندازی دوربین های مداربسته باید مورد توجه قرار گیرند، مراحل نصب دوربین مداربسته و استفاده از تکنسین های متخصص این امر است. این پروسه به حدی مهم است که در صورت خرید بهترین دوربین مداربسته از بهترین برند و برترین تجهیزات، در صورتی که در جای درست و به صورت اصولی نصب نشده باشند هیچ فایده ای برای کاربران نخواهد داشت. بنابراین توصیه می کنیم که از تکنسین های نصب دوربین مداربسته در کرج برای راه اندازی سیستم امنیتی خود استفاده کنید.

الو دوربین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0