ریکاوری هارد دوربین مداربسته

دسته بندی :مقالات دوربین مدار بسته ۱ اسفند ۱۴۰۱ الو دوربین 209
ریکاوری هارد دوربین مداربسته

اطلاعات هارد دوربین مداربسته در اثر عوامل مختلفی از دست می روند. در الو دوربین روش های مختلفی که موجب از دست رفتن اطلاعات می شود را شرح داده و روش های بازیابی در هر کدام از این روش ها را به شما آموزش خواهیم داد.

چگونگی ریکاوری اطلاعات هارد که به صورت دستی پاک شده اند!

هنگامی که اطلاعات هارد به صورت عمدی یا سهوا به صورت دستی پاک شوند، راهکاری وجود دارد که می توانید توسط آن اطلاعات را بازگردانید. بدین منظور باید سریعاً ضبط دستگاه را متوقف نمایید، زیرا این احتمال وجود دارد که تصاویر جدید جایگزین تصاویر قبلی شده و حافظه دستگاه پر شود. در نتیجه بازیابی تصاویر با مشکل مواجه می شود.

ممکن است بپرسید در شرایطی که اطلاعات به صورت دستی پاک شوند، آیا اطلاعات قابل ریکاوری است؟ باید گفت هنگامی که اطلاعات جدیدی ضبط نشده و توسط اشخاص غیرمتخصص دستکاری نشده باشد، بله اطلاعات قابل ریکاوری هستند. میزان سختی کار به مدل دستگاه بستگی دارد، اما به طور کلی می توان اطلاعات را بازیابی نمود.

ریکاوری هارد دوربین مداربسته

چگونگی ریکاوری اطلاعات هارد که در اثر ضربه به دستگاه از بین رفته اند!

بسیاری از کاربران دوربین های مداربسته و سیستم های امنیتی سوالات بسیاری در خصوص ریکاوری هارد در صورت وارد شدن ضربه به آن دارند. به علاوه بسیاری از سارقان هنگامی که زمان کافی برای پاک کردن اطلاعات هارد ندارند، اقدام به ضربه زدن به دستگاه می نمایند تا بتوانند دستگاه را نابود کرده و از بازیابی اطلاعات جلوگیری کنند.

باید بگوییم که میزان ضربه به دستگاه می تواند تعیین کننده بازیابی شدن یا نشدن اطلاعات را مشخص کند. همان گونه که می دانید، ساختار دوربین های مداربسته متفاوت هستند. بنابراین نمی توان آن را روی کامپیوتر و دستگاه DVR دیگری اطلاعات را مشاهده نمود. حتما باید اطلاعات هارد دیکریپت شود تا بتوانید تصاویر را ببینید.

به طور کلی بازیابی اطلاعات در این حالت به ضربه وارد شده به هارد بستگی دارد؛ اما امروزه امکان جراحی هارد وجود داشته و متخصصین می توانند اطلاعات شما را بازیابی کنند. در صورتی که هارد در اثر ضربه کند یا خراب شده است، هارد نباید به دستگاه متصل شود، زیرا که فشار زیادی به هارد وارد می شود. بنابراین بهتر است سریعاً هارد را از برق بکشید.

چگونگی ریکاوری اطلاعات هارد در صورت جایگزین شدن اطلاعات جدید

تمامی دوربین های مداربسته از هارد برای ذخیره نمودن اطلاعات و ضبط تصاویر استفاده می کنند. هارد دوربین مداربسته در ظرفیت های مختلفی وجود دارند که از جمله آن ها می توان به: ۵۰۰ گیگابایت، ۱ ترابایت، ۲ ترابایت، ۴ ترابایت و… اشاره نمود. دوربین مداربسته با توجه به ظرفیت هارد، تعداد دوربین، کیفیت دوربین ها، تنظیمات دستگاه دوربین مداربسته و… میزان مشخصی از اطلاعات را می توان ذخیره نمود.

پس از پر شدن ظرفیت هارد، سیستم به طور خودکار اطلاعات قبلی را پاک کرده و فیلم های جدید را جایگزین آنها می کند در این شرایط سوالی که ایجاد می شود آن است که آیا اطلاعات قبلی که پاک شده اند، قابل ریکاوری هستند؟! در پاسخ باید بگوییم که بازن مدت زمانی که هارد می تواند اطلاعات را نگه دارند به تنظیمات دوربین بستگی دارد و پیش از ارسال

هارد برای بازیابی باید این نکته را مورد توجه قرار دهید.

ممکن است بپرسید که آیا امکان بازیابی اطلاعات ۶ ماه پیش در دستگاه های دی وی آر که یک ماهه ضبط می نمایند، وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت به دلیل آن که ۶ بار روی هارد شما اطلاعات ذخیره و حذف شده است، امکان ریکاوری تاریخ مورد نظر بسیار اندک و حتی نزدیک به صفر است؛ اما در صورتی که دستگاه دی وی آر شما یک ماهه ضبط نماید، امکان بازیابی اطلاعات مربوط به دو ماه پیش وجود دارد، اما باید توسط متخصصان مربوطه بررسی شود.

چگونگی ریکاوری اطلاعات هارد در شرایط خراب شدن بر اثر نوسانات برق

دوربین های مداربسته از جمله سیستم های امنیتی هستند که نقش بسیار زیادی در محافظت از اماکن مختلف دارند. با توجه به هزینه هایی که صرف خرید و راه‌اندازی این سیستم مدار بسته می شود، بهتر است برای محافظت آن از محافظ برق استفاده کنید تا جلوی نوسانات برق را گرفته و سلامت دستگاه شما به خطر نیفتد.

زمانی که نوسانات برق به دستگاه می رسد ممکن است بخش های مختلف آن از جمله آداپتور و یا هارد دوربین را دچار مشکل کرده و به طور کلی بسوزاند. اما در صورتی که هارد تنها با نوسانات برق مواجه شده و خراب شود می توان برد آن را تعمیر یا تعویض نمود که در این صورت امکان بازیابی اطلاعات وجود دارد. در صورتی که نوسان برق بسیار شدید باشد و موجب سوختن هارد شوند امکان ریکاوری اطلاعات بسیار اندک است.

ریکاوری هارد دوربین مداربسته

چگونگی ریکاوری اطلاعات هارد در صورت اتصال به کامپیوتر

همگاین که هارد دوربین مداربسته به کامپیوتر متصل شود، معمولا آن را نمی شناسد. این امر کاملا طبیعی است و باید پارتیشن بسازید. اما لازم به ذکر است که انتظار فرمت شدن اطلاعات پس از ساخت پارتیشن می رود. اگر اطلاعات موجود روی هارد دوربین مداربسته برای شما حائز اهمیت است، توصیه می کنیم آن را به کامپیوتر متصل نکنید.

در صورتی که هارد دوربین مداربسته را به کامپیوتر متصل نموده و اطلاعات آن فرمت شده است، می توانید برای ریکاوری آن را به یک متخصص بسپارید تا ریکاوری را آغاز نماید.

چگونگی ریکاوری اطلاعات هارد در صورت اتصال به سایر دستگاه ها

هنگامی که هارد دوربین مداربسته را به دستگاه دیگری متصل می کنید، امکان فرمت شدن آن وجود دارد. زیرا دستگاه جدید ممکن است دارای سیستم عامل و تنظیمات مختص به خود بوده و در صورت اتصال هارد جدید، دستگاه به صورت خودکار هارد را فرمت نموده و آن را همگام سازی می کند.

در صورتی که اطلاعات جدیدی روی هارد ذخیره نشود، امکان ریکاوری هارد وجود دارد. شاید بپرسید که امکان ریکاوری هارد پس از اتصال به دستگاه جدید و ضبط و ذخیره تصاویر جدید وجود دارد؟ پاسخ به این سوال بستگی به عواملی مانند زمان ضبط کل و مقدار زمانی که مجدد روی آن ضبط شده است دارد.در شرایطی که هارد یک بار روی دستگاه جدید و یک بار روی دستگاه قبلی فرمت شود، امکان ریکاوری بسیار پایین می آید. در این حالت توصیه می شود که تحت هیچ شرایطی آن را به دستگاه دیگری متصل نکنید. زیرا که ریکاوری هارد سخت تر می شود. در این شرایط اگر اطلاعات جدیدی روی هارد ذخیره نگردد، احتمال ریکاوری بسیار زیاد است.

الو دوربین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0