محاسبه ups برای دوربین مداربسته

دسته بندی :مقالات دوربین مدار بسته ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ الو دوربین 525
محاسبه ups برای دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته با هدف ارائه و ذخیره تصاویر محیط به صورت بی وقفه و شبانه روزی طراحی و تولید شده و امروزه در محدوده وسیعی از جهان مورد استفاده قرار می گیرند. این وسیله شگفت انگیز به کاربران این امکان را می دهد تا در زمان هایی که در مکان مورد نظر حضور ندارند، بتوانند با اطمینان خاطر تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته را بر روی تلفن همراه خود یا دستگاه ضبط کننده دوربین مداربسته مشاهده نمایند.

سیستم های مداربسته برای داشتن عملکرد مناسب، به یک تغذیه استاندارد نیاز دارند. در موارد بسیاری مشاهده و گزارش شده است که سارقان، جریان برق منتقل شده به دوربین را قطع کرده و مانع از ذخیره تصاویر دوربین مدار بسته می شوند. برای حل این مشکل استفاده از UPS دوربین مداربسته پیشنهاد می شود. استفاده از UPS دوربین مداربسته موجب می ‌شود که در صورت قطع برق به هر دلیلی، سیستم مداربسته به کار خود ادامه داده و تصاویر را به صورت مناسب و کامل ذخیره کند.

محاسبه ups برای دوربین مداربسته

UPS چیست؟

به طور کلی UPS از عبارت لاتین Uninterruptible power supply گرفته شده است. این عبارت برای دستگاه هایی به کار گرفته می شوند که بدون وقفه به عنوان منبع تغذیه دوربین های مداربسته یا سایر تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها در پروژه های بزرگی که از نظر امنیتی بسیار حائز اهمیت هستند و نیز در ساختمان های بزرگ و مهم و و سامانه های نظارتی ویژه مورد توجه قرار گرفته اند.

اغلب سامانه های نظارتی برای ایجاد ثبات در تامین برق از طریق UPS دوربین مداربسته می توانند نیاز خود را به امنیت برطرف سازد. این ثبات الکتریکی برای سیستم های ذکر شده با استفاده از باتری های به کار رفته در ساختار UPS تامین می شود. در واقع تا زمانی که جریان برق شهری برقرار باشد، UPS با استفاده از جریان برق، دوربین های مداربسته و دستگاه ذخیره ساز را تغذیه می نماید؛ اما در زمانی که جریان برق قطع می شود باتری هایی که در دستگاه UPS قرار گرفته اند و در حضور جریان برق شارژ شده اند، آماده بوده و وظیفه تامین برق سامانه را عهده دار می شوند.

عملکرد UPS دوربین مداربسته

ولتاژ UPS دوربین مداربسته به صورت ۱۲ یا ۲۲۰ ولت است که توسط باتری های قرار گرفته شده در این دستگاه تامین شده و در اختیار دوربین های مداربسته و دستگاه ذخیره ساز تصاویر قرار می‌ گیرد. اغلب منبع تغذیه مورد نیاز در بیشتر دوربین های مداربسته ۱۲ ولت است. باتری هایی که در این دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند معمولاً باتری های خشک یا اسیدی هستند و با استفاده از جریان مستقیم برق شهری شارژ می شوند.

به علاوه خروجی ولتاژ ۱۲ ولت نیز می تواند پاسخگوی بیشتر نیازها بوده و در عین حال کم ترین هزینه را داشته باشد. اما با این حال بسیاری از برندهای معتبر جهانی UPSهای ۲۲۰ ولتی را ارائه نموده و شرایط ویژه خود را در اختیار کاربران قرار می دهند. به علاوه توان آمپری UPS ها نیز بر اساس قیمت و کاربری آن ها دارای تفاوت‌ های ویژه با یکدیگر هستند.

جالب است بدانید که وجود افت جریان در برق رسانی به دوربین های مداربسته می تواند موجب اختلالاتی در تصاویر شده و در آن ها نویز ایجاد کند. بنابراین UPS علاوه بر تامین جریان برق در هنگام که جریان برق شهری قطع می شود، در صورتی که نوسانات الکتریکی وجود داشته باشد می تواند به عنوان یک تقویت کننده جریان برق نیز مورد استفاده قرار گیرد.

محاسبه ups برای دوربین مداربسته

انواع UPSدوربین مداربسته

UPSهایی که در دوربین مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم بندی می شوند. در واقع تفاوت این دو نوع UPS در تثبیت یا عدم تثبیت جریان برق شهری است. در حالت آفلاین برق ورودی شهری به طور مستقیم به دوربین های مداربسته منتقل می شود؛ در حالی که UPS های آنلاین برق خروجی خود را از طریق اینورتر تامین می کنند.

 بنابراین همیشه یک جریان ثابت برق به دوربین های مداربسته و دستگاه ضبط ویدیویی منتقل می شود. البته در برخی از مدل های UPS آفلاین سامانه های به عنوان استبلایزر تعبیر شده است؛ اما در حالت کلی برای پروژه های نظارتی و حفاظتی پیشنهاد می شود که از UPS های آنلاین استفاده نمایید.

UPSهای آنلاین

این نوع UPSها در صورتی که جریان برق قطع شود از باتری به عنوان جایگزینی مناسب برای منبع تغذیه و سایر لوازم الکتریکی از جمله دوربین مداربسته، رکوردر یا هر وسیله دیگری استفاده می کنند. هنگامی که در جریان برق اختلال شکل گیرد، هیچ تاخیر زمانی در دوربین وجود نداشته و به عنوان منبع اصلی برق عمل می کند. زمان قطع برق، UPS به تولید برق خود ادامه داده و برق مورد نیاز دستگاه را تامین می کند؛ اما دیگر توانایی شارژ شدن را ندارد.

UPSهای آفلاین

در UPSهای آنلاین از برق شهری به صورت مستقیم استفاده شده و به دستگاه ها متصل می شود در صورتی که جریان برق قطع شود و یا اشکالی در آن به وجود آید، UPS فعال می شود. ولتاژ در این نوع UPS به صورت شبه سینوسی می باشد. در زمان وجود اختلالات برق تاخیر زمانی بسیار کوتاهی تا وصل شدن باتری داخلی UPS وجود دارد؛ هر چند که این تاخیر باید به میزان زیادی کوتاه بوده و از خاموش شدن مصرف کننده جلوگیری کند.

UPSهای تعامل بین خطوط

این سری از محصولات دارای ترانسفورماتورهایی هستند که کوچک ترین افت ولتاژ باتری به عنوان منبع تغذیه قرار نگرفته و تنها در صورتی که ولتاژ از میزان از پیش تعیین شده کم تر باشد ترانسفورماتور را فعال می کنند. در نتیجه باتری به عنوان منبع تغذیه اصلی که مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا باید از یو پی اس برای دوربین مدار بسته استفاده کنیم؟

پیشرفت تکنولوژی همواره موجب شده است که به صورت ۲۴ ساعته و در تمام طول شبانه روز از وسایل الکترونیکی و امنیتی خود استفاده کرده و تضمین فعالیت کامل و بی نقص آن ها بسیار حائز اهمیت باشد. در صورتی که جریان برق در کارخانجات، مراکز بهداشتی، تجاری و حتی منازل قطع شود، می تواند خسارات جبران ناپذیری را ایجاد کند.

امروزه استفاده از سیستم های امنیتی و حفاظتی بسیار رایج شده و نقش زیادی در تامین امنیت مکان های مختلف ایفا می نمایند. بنابراین به سیستمی نیاز پیدا خواهیم کرد که مانع از قطع تغذیه این سری از محصولات شده و نیاز ما را به یک وسیله تامین کننده نیروی مورد نیاز برای فعالیت تجهیزات الکترونیکی برطرف کند. UPS همان وسیله کاربردی است.

الو دوربین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0