دوربین مداربسته خودرو

دسته بندی :مقالات دوربین مدار بسته ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ الو دوربین 173
دوربین مداربسته خودرو

آیا می دانید دوربین مداربسته خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟ چرا باید از دوربین مداربسته خودرو استفاده کنیم؟ ویژگی های دوربین مداربسته خودرو چیست؟ حافظه این دوربین ها چقدر است؟ وضوح کیفیت آن ها چقدر است؟ اگر با سوالاتی از این قبیل مواجه شده اید، با الو دوربین همراه شوید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

معرفی دوربین مداربسته خودرو

دوربین مداربسته خودرو به دوربینی گفته می شود که از یک یا دو لنز تشکیل شده و در هر مکانی از خودرو امکان نصب دارد. این نوع دوربین ها دارای کاربردها و قابلیت ها مختلفی هستند. مهم ترین کاربرد این دوربین ها فیلم برداری از جلو، عقب و داخل کابین خودرو است.

این دوربین ها قادرند تمامی وقایع اطراف خودرو را ثبت نمایند. در برخی از مدل های دوربین مداربسته خودرو امکان مشاهده تصاویر بر روی گوشی وجود داشته و می توان نظارتی کامل در تمامی لحظات روی خودرو داشت.

دوربین مداربسته خودرو

کاربردهای دوربین مداربسته خودرو

با توجه به توضیحاتی که در خصوص دوربین مداربسته خودرو داده شد تا کنون متوجه کاربرد این دوربین‌ ها شده اید! همان گونه که می دانید خودروها یکی از سرمایه های اصلی افراد جامعه هستند که حفاظت از آن بسیار حائز اهمیت است. به علاوه مشخص شدن آسیب هایی که هنگام پارک کردن خودرو به آن وارد شده است بسیار حائز اهمیت است.

برخی از افراد در صورت برخورد با خودروهای مختلف فرار کرده و صاحب خودرو نمی تواند اقدامی برای پیگیری خسارت وارد شده انجام دهد. در این زمان می توان از یک ابزار کاربردی مانند دوربین مداربسته خودرو استفاده کرد. در صورتی که خدایی نکرده به خودروی شما آسیبی وارد شود، می توانید توسط تصاویر ضبط شده عامل آسیب زا را شناسایی کرده و اقدامات لازم را انجام دهید.

استفاده از دوربین مداربسته خودرو جهت ثبت وقایع جاده ای

هنگامی که در حال رانندگی هستید ممکن است اتفاقات بسیاری در محیط اطراف شما رخ دهد که در این موارد فیلمبرداری از این وقایع امری ضروری به نظر می ‌رسد. اگر خودروی شما در جاده با یک خودروی دیگر تصادف نماید، به راحتی می توانید با در دست داشتن فیلم های ضبط شده توسط دوربین مداربسته، روند رسیدگی را به سرعت پی گرفته و فیلم را در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار دهید. استفاده از این دوربین ها در بسیاری از کشورها رایج بوده و بیشتر آن ها به منظور امنیت رانندگی با خودروی خود از آن ها استفاده می کنند.

استفاده از دوربین مداربسته خودرو به عنوان دوربین دنده عقب

بیشتر مدل های دوربین خودرو دارای یک لنز کوچک هستند که می‌ توان از آن به عنوان دوربین دنده عقب استفاده کرد. بدین طریق که این گونه دوربین ها روی سپر عقب خودرو نصب می شوند. برق دوربین مداربسته خودرو از چراغ دنده عقب خودرو تامین می گردد. هنگامی که دنده خودرو روی حالت دنده عقب قرار گیرد دوربین مداربسته به صورت اتوماتیک روشن خواهد شد و فیلمبرداری را آغاز خواهد کرد.

بدین طریق تصاویر عقب خودرو روی نمایشگر ماشین به نمایش درمی آید. به همین علت می توان اشرافی کامل به تصاویر عقب خودرو داشت. به علاوه پارک کردن ماشین برای راننده هایی که به تازگی رانندگی خود را آغاز کرده باشند بسیار کمک کننده است که محدوده پارک برای راننده مشخص می شود و به راحتی می توانند شرایط پارک خودرو را بسنجد.

ویژگی های دوربین مداربسته خودرو

دوربین مداربسته خودرو در مدل های مختلفی طراحی و به بازار عرضه شده اند. هر کدام از این دوربین ها دارای ویژگی‌ ها و قابلیت های متفاوتی هستند که هنگام خرید دوربین مداربسته خودرو باید به آن ها توجه کنید. از جمله ویژگی های دوربین مداربسته خودرو می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

تصویر برداری در شب

در بیشتر دوربین های مداربسته خودرو LEDهای مادون قرمز در اطراف دوربین نصب شده اند. هنگامی که هوا تاریک می شود LEDها نور را برای محیط فراهم خواهند کرد و تصاویر را در شب با کیفیت قابل قبولی ضبط می ‌کنند. به این ویژگی در دوربین مداربسته خودرو دید در شب دوربین گفته می شود.

منبع تغذیه دوربین خودرو

دوربین های مداربسته خودرو دارای یک باتری هستند که تا چند ساعت می توانند منبع انرژی دوربین مدار بسته بوده و به صورت مداوم تصاویر را ضبط کنند. به طور کلی حجم باتری ها پاسخگوی نیاز دوربین مداربسته برای مسافت طولانی نخواهند بود و برای برطرف کردن نیاز آن ها لازم است از منبع برق ماشین استفاده شود. هنگامی که خودرو خاموش شود دوربین مداربسته از برق ماشین استفاده می کند.

دارای سنسور ضد لرزش

لرزش و تکان بر روی کیفیت تصویر برداری توسط دوربین مداربسته تاثیرگذار است و می‌ تواند موجب کاهش کیفیت تصویر شود. به علاوه خودرو را در برخی از مسیرها و جاده ها دچار لرزش شده و با عبور از ناهمواری های جاده روی کیفیت تصویر تاثیر خواهد گذاشت. با استفاده از قابلیت سنسور ضد لرزش این مشکل برطرف شده و کیفیت یکسانی برای ضبط تصاویر در زمان های مختلف پارک و رانندگی ارائه خواهد شد.

دوربین مداربسته خودرو برای چه کسانی لازم است؟

دوربین مداربسته خودرو برای تمامی ماشین ها با کاربردهای مختلف مورد نیاز است. تفاوتی ندارد که خودروی شما شخصی است و یا از آن برای شغل خود استفاده می کنید. در هر صورت خرید دوربین مداربسته خودرو ضروری به نظر می رسد. بهتر است برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از خسارت های احتمالی و یا جبران آن ها، از دوربین مداربسته خودرو استفاده کنیم. دوربین مداربسته ماشین دارای  کاربردهای چندگانه ‌ای بوده و از تجهیزات اساسی برای خود را به شمار می ‌روند.

انواع دوربین مداربسته خودرو

دوربین مداربسته خودرو از نظر شکل ظاهری، اندازه، فضای ذخیره سازی، کیفیت، محل نصب و… دارای تفاوت های بنیادین با یکدیگر هستند. برخی از آن ها در پشت اتومبیل و برخی دیگر در جلوی اتومبیل نصب می شوند. به علاوه مدل هایی نیز وجود دارند که به آینه جلو متصل شده و وظیفه خود را انجام می دهند. بنابراین بهتر است پیش از خرید دوربین مداربسته خودرو به نیاز خود توجه کرده و ویژگی های مورد نیاز خود را بسنجید. سپس با در دست داشتن لیستی کامل از هر آن چه که از دوربین مداربسته خودرو می خواهید، برای خرید این محصول اقدام کنید.

سئو سایت

الو دوربین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0