چطور به دوربین مداربسته دیگران وصل شویم؟

دسته بندی :مقالات دوربین مدار بسته ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ الو دوربین 400
چطور به دوربین مداربسته دیگران وصل شویم؟

یکی از دغدغه های اصلی و مهم کاربران دوربین های مداربسته را می توان این موضوع دانست که آیا دوربین مداربسته آن ها قابل هک کردن است یا خیر؟! آیا راهی وجود دارد که بتوان از هک کردن سیستم مداربسته خود جلوگیری به عمل آورد؟

امروزه در دنیای مجازی که امکان سرقت و دسترسی به اطلاعات محرمانه وجود دارد، اهمیت حفظ امنیت سیستم های مداربسته بیش از پیش احساس می ‌شود. سارقین دنیای مجازی که همان هکرها هستند، توسط دور زدن اطلاعات مختلفی به دوربین های مداربسته شما دست پیدا می ‌کنند.

 با الو دوربین همراه شوید تا راه های اتصال به دوربین مداربسته دیگران را به شما آموزش دهیم تا بتوانید امنیت دوربین های مداربسته خود را تامین نموده و از دسترسی سارقان به سیستم امنیتی خود جلوگیری به عمل آورید!

چطور به دوربین مداربسته دیگران وصل شویم؟

روش های هک کردن دوربین مداربسته

امروزه روش های بسیاری برای هک کردن دوربین مداربسته و دست یافتن به اطلاعات سیستم های مداربسته دیگران وجود دارد. برخی از آن ها تنها جنبه سرگرمی دارد؛ اما با این حال در این مقاله سعی نموده ایم تا مسیرهای دستیابی به تصاویر دوربین مداربسته و دستگاه های حفاظتی دیگر به شما معرفی شود تا بتوانید وسیله های نفوذی که توسط دیگران به سیستم امنیتی شما مکان پذیر است را شناسایی کرده و از نفوذ آن ها جلوگیری به عمل آورید.

۱.هک کردن دوربین مداربسته در شبکه WI-FI

این روش هک کردن اندکی فنی تر است و در عین حال کارآمد می باشد. برای هک کردن دوربین مداربسته توسط این روش باید آدرس IP دوربینی که به همان شبکه متصل است را پیدا کنید. در واقع هر دوربین مداربسته دارای یک رابط کنترلی است که از طریق آدرس IP آن قابلیت دسترسی دارد.

در حقیقت بسیاری از مردم حتی حوصله نگاه کردن به آن را نیز ندارد. اکثر کاربران تنها دوربین را خریداری نموده و آن را وصل می نمایند. مشکل آن است که رابط کنترل دوربینی اکنون دارای یک رمز عبور پیش فرض بوده و یک هکر هوشمند که آشنا به دوربین های مدار بسته باشد به راحتی می تواند آن ها را هک نماید اما عموم مردم از این موضوع بی اطلاع بوده و رمز های اولیه را به صورت پیش فرض باقی گذاشته و آن ها را تغییر نمی دهند.

 پیش از آنکه رمز عبور پیش فرض را برای ورود به دوربین مداربسته امتحان کرده و به دوربین مداربسته دست پیدا کنید نخست باید آدرس IP و رابط کنترلی آن را برای ورود کردن بیابید برای یافتن آدرس IP به طریق زیر عمل کنید:

دانلود برنامه هک دوربین مدار بسته

برنامه Angry IP scanner  برنامه هک دوربین مدار بسته نیست اما به کمک آن می ‌توانید مقدمات هک کردن دوربین مداربسته را فراهم آورد. این برنامه برای پیدا کردن آدرس IP ضروری است. Angry IP scanner یک ابزار عالی برای تشخیص دوربین مداربسته در شبکه است. البته لازم به ذکر است که این اسکنر به طور مخفیانه کار خود را انجام نداده و هنگامی که دوربین های مداربسته توسط این نرم افزار اسکن می شوند در شبکه نویز ایجاد می کنند.

ابتدا این برنامه را نصب کنید. نصب این برنامه بسیار راحت انجام می شود، پس از آن برنامه را اجرا نموده و آن را کانفیگ یا پیکربندی نمایید. تنظیماتی که روی این برنامه انجام می شود به منظور یافتن اطلاعات هک دوربین مداربسته صورت می پذیرد. پورت های زیر شناسایی می شوند:

پورت های پیش فرض زیر را برای دوربین ها تعیین نمایید:

در مرحله بعد باید آدرس IP و محدوده پورت را برای اسکن نرم افزار انتخاب کنید. برای هک کردن دوربین مداربسته باید آدرس IP و پورت های دقیق دوربین مداربسته مشخص شود. پس از انجام این کار دستگاه هایی که در شبکه آنلاین وجود دارند برای شما اسکن می شود.

 البته توصیه می کنیم که این کار را در اینترنت انجام ندهید، زیرا ممکن است بسته به آدرس IP که اسکن می کنید عواقب قانونی در پی داشته باشد.

پس از اتمام این مراحل، دستگاه های شناسایی شده را می ‌بینید و می توانید نام کاربری و رمز عبور پیش فرض دستگاه را وارد کرده و شانس خود را برای ورود به دوربین مداربسته امتحان کنید.

چطور به دوربین مداربسته دیگران وصل شویم؟

۲.هک دوربین مداربسته با گوگل

نخست به گوگل مراجعه نموده و یکی از عبارات زیر را جستجو نمایید:

کنید:

  • Inurl: view/index.shtml
  • Inurl: view/view.shtml
  • Live applet
  • Intitle:”live view” intitle: axis
  • Intitle: live applet
  • Allintitle:”Network Camera”
  • Intitle: axis intitle:”video serve

وب سایتی با قالبی مشابه http://xx.xx.xx.xx/CgiStart?page=Single&Language=0 پیدا کنید. دقت کنید جای xx.xx.xx.xx یک آدرس IP خواهد بود. یکی از نتایجی که دارای شرایط فوق هستند را باز نمایید. هک دوربین مداربسته توسط شما انجام می شود. اکنون شما توسط جستجوی گوگل یک دوربین مداربسته را هک نموده اید. در صورتی که از شما نام کاربری و رمز عبور خواسته شد، می توانید رمزهای عبور پیش فرض مدل دوربین مداربسته را در گوگل جستجو نموده و سپس وارد نمایید. اکنون شما وارد دوربین شده و آن را هک کرده اید.

۳.آموزش هک دوربین مدار بسته توسط Shodan

Shodan یک موتور جستجو بوده و یک برنامه هک دوربین مداربسته نیست. همان گونه که از طریق گوگل توانستیم دوربین مداربسته را هک کنیم، می توانیم از طریق این موتور جستجو نیز به دوربین مداربسته دیگران متصل شویم. این موتور جستجو قادر است تمامی دستگاه های اینترنتی در سراسر جهان از جمله دوربین های مداربسته را نمایش دهد. برای مثال می توانید نام برند دوربین مانند «هایک ویژن» را با یک عبارت و کلمه کلیدی بسیار کلی مانند «وبکم» اتصال به دوربین مداربسته دیگران را آغاز کنید.

با درج عبارت نام دوربین مداربسته، لیست کاملی از دوربین ها و دستگاه های این بزند را به نمایش درمی آورد. با کلیک روی هر کدام از آن ها، صفحه Log In دستگاه باز می شود. در این مرحله می توانید نام کاربری و پسورد پیش فرض همان برند، به تصاویر دوربین نداربسته دست پیدا کنید. در صورتی که نام کاربری و رمز عبور آن را تغییر داده باشند، امکان ورود نخواهید داشت.

روش جلوگیری از هک شدن دوربین های مداربسته

امروزه روش های بسیاری برای جلوگیری از هک شدن دوربین های مداربسته و جلوگیری از دست یابی دیگران به دوربین مداربسته ما وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آپدیت نرم افزار
  • استفاده کردن از شبکه های اختصاصی
  • ایجاد محدودیت برای دسترسی افراد به سیستم امنیتی
  • عدم استفاده از تجهیزات بی کیفیت یا کیفیت پایین
  • تغییر پسورد پیش فرض دستگاه ضبط
الو دوربین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0