دوربین مداربسته پلاک خوان

دسته بندی :اخبار سایت ۷ اسفند ۱۴۰۱ الو دوربین 109
دوربین مداربسته پلاک خوان

استفاده از تجهیزات و سیستم های کنترلی در عصری که با افزایش روز افزون تجهیزات و ماشین ‌آلات سپری می شود ضروری به نظر می رسد. دوربین های مداربسته پلاک خوان به جامعه کمک می کند تا امنیت مناسب در اماکن مختلف حکم‌ فرما باشد. از طرف دیگر بسیاری از کاربران تمایل زیادی به داشتن سیستم مداربسته پلاک خوان جهت کنترل ورود و خروج پارکینگ ها دارند.

اگر با سوالاتی در خصوص آن که دوربین مداربسته پلاک خوان چیست و چگونه کار می کند؟ مزایای استفاده از این نوع دوربین ها چیست؟ چگونه می توان از آن ها استفاده کرد؟ مواجه شده اید با الو دوربین همراه باشید تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

دوربین مداربسته پلاک خوان چیست؟

دوربین مداربسته پلاک خوان به یکی از ابزارهای رایج و چند منظوره برای کنترل عبور و مرور گفته می شود. این تجهیزات پیشرفته که بیشتر در محیط های کنترل خودروها و وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرند به کاربر این امکان را می‌ دهند تا بتوانند پلاک هر نوع وسیله نقلیه را بخواند. این سیستم ها در کنار خواندن اطلاعات مربوط به دوربین، دارای یک رابطه نرم افزاری اختصاصی هستند که به کاربر این امکان را می دهند تا لیستی کامل از پلاک های خوانده شده در بازه های زمانی مختلف را دریافت کند.

دوربین مداربسته پلاک خوان

انواع دوربین مداربسته پلاک خوان

برخی از سیستم های پلاک خوان دارای یک سنسور موجود در دوربین خود هستند که تصاویر را به نرم افزار منتقل کرده و عمل اصلی پردازش تصویر و تشخیص پلاک را توسط نرم ‌افزار موجود انجام می دهند. دوربین مداربسته آنالوگ که امروزه کم تر از آن ها استفاده می شود با کیفیت بالا برای این منظور استفاده می شود. به علاوه مدل های پیشرفته تری از دوربین های مداربسته وجود دارند که تمام اعمال تصویربرداری، پردازش تصویر و تشخیص پلاک خودرو را انجام داده و دیگر نیازی به نرم افزارهای جانبی برای انجام وظایف خود ندارند. به عبارتی واضح تر تنها در دوربین های مداربسته قدیمی که دوربین های مداربسته آنالوگ گفته می ‌شود به نرم افزار برای خواندن پلاک نیاز است. در صورتی که از دوربین های مداربسته تحت شبکه استفاده کنید اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از کنسول های ارتباطی یا در یک سیستم کامپیوتری که دارای قابلیت دریافت این اطلاعات هستند ذخیره می شوند.

قابلیت های دوربین مداربسته پلاک خوان

روش کار دوربین مداربسته پلاک خوان به این صورت است که با توجه به قابلیت های خود، نخست پلاک هایی که از کنار آن عبور می کنند را تشخیص داده و آن ها را ثبت می ‌کنند. نکته حائز اهمیت آن است که شرایط نوری برای دوربین بسیار اهمیت دارد؛ زیرا که در صورت نوسانات نور و کاهش آن، دوربین مداربسته قابلیت تشخیص پلاک را نداشته و برای آن که دوربین بتواند در هر شرایطی پلاک خودرو را تشخیص دهد نیاز به قابلیت های دیگری نیز دارد.

برای مثال ممکن است با تابیدن نور چراغ خودروها به دوربین مداربسته این تجهیزات امنیتی نتوانند پلاک خودرو را ثبت کنند. در این شرایط از قابلیت هایی استفاده می شود که دوربین بتواند در چنین شرایطی پلاک را تشخیص دهد‌. این قابلیت در دوربین های HLC  نام دارد. یکی دیگر از قابلیت هایی که موجب می شود تا در هنگام تابش نور خورشید به لنز دوربین پلاک خودروها همواره ثبت شوند WDR نام دارد.

با توجه به این که دوربین های مداربسته پلاک خوان در محیط های بیرونی نصب می‌شوند، برخی از آن ها تحت تاثیر شرایط محیطی مختلف مانند: نویزهای الکترومغناطیسی و نوری قرار می گیرد. لذا قابلیت‌ های ویژه‌ ای در این دوربین های مداربسته باید در نظر گرفته شود تا بتواند در مقابل نیازهای محیطی از خود مقاومت نشان دهد. اغلب دوربین های مداربسته که عمل پلاک خوانی را انجام می‌دهند، بر روی پایه در جاده‌ ها و محیط هایی که تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می گیرند نصب می شوند. این دوربین ها دارای قابلیت هایی هستند که آن ها را در مقابل نویزها و عوامل تاثیر گذار خارجی محافظت می کند.

پردازش داده های جمع آوری شده توسط دوربین مداربسته پلاک خوان

هنگامی که اقدام به نصب دوربین مداربسته پلاک خوان در یک محیط می نماید این دوربین قادر است اطلاعات مربوط به پلاک خودروهای مختلف را بررسی و ذخیره نمایند، سپس در نرم افزار که در سیستم کنترلی دوربین مداربسته موجود است آن ها را ذخیره کرده و با داده های قبلی مورد بررسی قرار دهد.

به این طریق می‌ تواند وضعیت پلاک را تحت نظر گرفته و آن را از نظر رفت و آمدی تشخیص دهد. به علاوه این دوربین ها دارای قابلیت عکسبرداری بوده و می توانند نوع ماشین مورد نظر را نیز ذخیره کنند. بنابراین می‌توان به راحتی کنترل دقیق را روی ماشین های مختلف با پلاک های متفاوت را تجربه کرد.

دوربین مداربسته پلاک خوان

مزایای دوربین مداربسته پلاک خوان

تاکنون متوجه شده که با نصب دوربین مداربسته پلاک خوان می توانید به راحتی پلاک های یک وسیله نقلیه را بررسی کرده و داده های حاصل از عبور و مرور و زمان رفت و آمد آن را به طور دقیق ذخیره نمایید. دوربین های مداربسته با داشتن سیستم های هوشمند در بدنه دوربین های خود می ‌توانند در صورتی که وضوح پلاک پایین بوده و تحت تاثیر شرایط محیطی مختلف قرار دارند، اطلاعات پلاک را به طور مناسب ذخیره کرده و آن را مورد بررسی قرار دهند.

برندهای معتبر جهانی دوربین های مداربسته پلاک خوان را به نحوی طراحی نموده اند که دارای قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری مناسبی بوده و در حالت ها و محیط های مختلف مورد استفاده قرار گیرند. در حال حاضر دوربین های مداربسته پلاک خوان با کیفیتی به بازار عرضه شده‌ اند که قادرند تمامی نیازهای کاربران به یک سیستم امنیتی کامل و مجهز را برطرف سازند.

سخن پایانی

دستگاه های پلاک خوان دارای قابلیت تشخیص پلاک و پردازش آن هستند. این دوربین ها قابلیت هایی دارند که در آن ها پلاک های خودروهایی که در حال عبور و مرور در زمان مشخص از محل مورد نظر هستند را در اختیار آن ها قرار می دهد. بنابراین می توان داده های حاصل از آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

در صورتی که تجربه‌ ای در خصوص خرید و استفاده از انواع دوربین مدار بسته دارید می توانید آن را با ما از طریق کامنت به اشتراک بگذارید. در صورتی که این مقاله برای شما مفید و کاربردی بودن آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

الو دوربین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0