دوربین مداربسته مناسب ساختمان

دوربین مداربسته مناسب ساختمان

امنیت خانه ای که در آن زندگی می کنیم از نیازهای اساسی همه ماست و به دنبال راهی هستیم تا محیط زندگی خود را در برابر اتفاقات احتمالی که ممکن است امنیت و آرامش ما را به هم بزنند، ایمن کنیم. با توجه به این موضوع که بافت شهری امروزی عمدتا از آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی تشکیل شده است، استفاده از دوربین مداربسته مناسب ساختمان راه حلی اصولی برای برقراری امنیت در آن ساختمان یا مجتمع است که به ذهن اغلب افراد می رسد. دوربین های مداربسته در انواع مختلف و برای کاربری های متفاوت طراحی شده اند که شما برای ساختمان باید دوربین مداربسته مناسب ساختمان را تهیه کنید. در این صفحه می خواهیم لیستی از بهترین و مناسب ترین دوربین های مداربسته برای مجتمع های مسکونی و ساختمان ها را به شما معرفی کنیم. در ادامه با الو دوربین همراه باشید.

معرفی دوربین های مداربسته مناسب ساختمان

معرفی دوربین های مداربسته مناسب ساختمان

آپارتمان های مسکونی به دلیل تعدد بالای واحدهای ساختمانی و زندگی کردن تعداد زیادی افراد در آنها، جزو مکان هایی هستند که استفاده از دوربین مداربسته برای آنها لازم است. این محیط به دلیل شلوغی و تردد بالای رفت و آمد، نیاز به دوربین مداربسته ای دارد که بتواند تصاویر را با کیفیت قابل قبول ارائه کند تا در صورت وجود مشکلاتی همچون سرقت، بتوان از دوربین کمک گرفت.

دوربین مداربسته داهوا

دوربین مداربسته هایک ویژن

در ادامه، چند مدل دوربین مداربسته مناسب ساختمان معرفی می شوند :

دوربین مداربسته آنالوگ

دوربین مداربسته آنالوگ در محیط های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد و نحوه کار این دوربین ها به این صورت است که برای ایجاد تصاویر خروجی، آن ها را تبدیل به سیگنال های الکترونیکی آنالوگ می کنند.

بعد از این مرحله، تصاویر دریافتی توسط یک سنسور پردازش می شوند و با کمک کابل رابط، به دستگاه ضبط تصاویر انتقال می یابند تا ذحیره شوند.

دوربین های مداربسته آنالوگ دارای شاخصی به نام Tv line هستند که این شاخص کیفیت تصاویر را تعیین می کند؛ هر چه شاخص بالاتر باشد، تصاویر ضبط شده دوربین کیفیت بهتری دارند.

دوربین مداربسته آنالوگ قیمت اقتصادی دارد و به همین دلیل مناسب برای نصب در ساختمان است. مزیت دیگر این مدل دوربین، نصب، نگهداری و تعمیرات ساده آن است و دارای ساختار ساده تری نسبت به دوربین های جدید می باشد.

اگر بخواهیم از معایب دوربین مداربسته آنالوگ نیز صحبت کنیم می توانیم اشاره ای به کیفیت تصاویر پایین تر آن در مقایسه با سیستم های امنیتی جدید اشاره داشته باشیم. این موضوع باعث می شود که دید در شب دوربین ضعیف تر باشد و با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات امنیتی در تاریکی شب رخ می دهند، ممکن است این مدل دوربین نتواند انتظار شما را در ثبت تصاویر با کیفیت برآورده سازد.

عیب دیگر دوربین مداربسته آنالوگ، زاویه دید محدود 30 درجه ای آن است و این میزان زاویه دید اجازه پوشش دهی بخش وسیعی از محیط را به دوربین نمی دهد و فقط می تواند ناحیه کمی را تحت پوشش خود قرار دهد.

دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین مداربسته تحت شبکه نیز می تواند برای نصب در ساختمان مناسب باشد. این مدل دوربین همانند یک کامپیوتر دارای سیستم عامل می باشد و با کمک گرفتن از اینترنت و شبکه های کامپیوتری، تصاویر را ضبط می کند.

کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته تحت شبکه بالاست و به همین دلیل می تواند گزینه ای ایده آل برای مجتمع های مسکونی و آپارتمان ها باشد. همچنین به نسبت دوربین آنالوگ، زاویه دید گسترده تری دارد.

در مورد معایب دوربین مداربسته تحت شبکه می توان به قیمت بالای آن اشاره کرد و همین موضوع باعث می شود برخی به سراغ این مدل دوربین نروند.

تعداد دوربین های مداربسته لازم برای نصب در ساختمان

تعداد دوربین های مداربسته لازم برای نصب در ساختمان

برای نصب دوربین مداربسته مناسب ساختمان شاید نیاز به نصب چندین دوربین باشد یا اینکه با استفاده از یک دوربین بتوان تمام فضا را پوشش داد. درب های ورودی ساختمان ها، پارکینگ ها، حیاط ساختمان، پشت بام، محوطه جلو ساختمان و محوطه پشت ساختمان نیاز به دوربین مداربسته دارند و سعی کنید که بهترین کیفیت دوربین را برای این مناطق انتخاب کنید.

تجهیزات مورد نیاز نصب دوربین مداربسته مناسب ساختمان

تجهیزات مورد نیاز نصب دوربین مداربسته مناسب ساختمان

به جزء خود دوربین های مداربسته، باید تجهیزات آن را نیز تهیه کنید که این تجهیزات برای دریافت، ضبط، نگهداری و مشاهده تصاویر نیاز هستند.

  • دستگاه ضبط تصاویر

دستگاه ضبط تصاویر برای نصب دوربین مداربسته در ساختمان باید تهیه شود که برای دوربین های تحت شبکه به اسم NVR و برای دوربین های آنالوگ به اسم DVR شناخته می شود. در DVR، سیگنال ها از طریق کابل معمولی ولی در NVR سیگنال ها به کمک کابل تحت شبکه انتقال داده می شوند ضمن اینکه قیمت دستگاه NVR بالاتر است.

  • هارد دیسک

دوربین مداربسته برای ذخیره سازی اطلاعات نیاز به هارد دیسک با ظرفیت بالا نیاز دارد و بدون هارد نمی توان تصاویر ضبط شده روزهای قبل دوربین را مشاهده کرد.

  • منبع تغذیه

برق شهری ولتاژ 220 ولتی دارد که این میزان ولتاژ مناسب دوربین مداربسته نیست به همین دلیل نیاز به یک منبع تعذیه می باشد تا برق شهری را به برق 12 ولت مورد نیاز دوربین تبدیل کند.

  • کابل

برای اتصال میان دوربین و دستگاه ضبط تصاویر، نیاز به کابل کواکسیال و BNC در سیستم تحت شبکه می باشد.

  • نمایشگر تصویر

برای آنکه بتوانید تصاویر ضبط شده توسط دوربین را مشاهده کنید، نیاز به نمایشگر تصاویر دارید. این نمایشگر می تواند تلویزیون، کامپیوتر، موبایل، تبلت یا هر صفحه نمایش دیگری باشد.

سخن پایانی

در این صفحه شما را برای نصب دوربین مداربسته مناسب ساختمان راهنمایی کردیم و سعی بر آن بود اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار بگیرد. اگر نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می توانید از تجربه و دانش کارشناسان وب سایت الو دوربین بهره مند شوید. همچنین لیستی از بهترین دوربین های مداربسته از برند های هایک ویژن، داهوا، پیناکل، ورتینا و … در فروشگاه این وبسایت به نشانی alodorbin.com موجود هستند تا شما مشتریان عزیز بتوانید پس از بررسی مدل های مختلف دوربین ها و اطلاع از قیمت آنها، یک مدل دوربین مداربسته مناسب را تهیه کنید.

الو دوربین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0