در خرید دوربین مدار بسته به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

یک شرکت خوب برای نصب دوربین مدار بسته انتخاب کنید.

در خرید دوربین مدار بسته به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

در خرید دوربین مدار بسته به چه نکاتی باید توجه کرد ؟  این سوال مهمی  است که معمولا در هنگام خرید سیستم  های نظارتی و امنیتی (دوربین مدار بسته ) برای شما پیش خواهد آمد. ما در ادامه این مطلب قصد داریم مهمترین نکاتی را که قبل از خرید و نصب یک سیستم مداربسته لازم است‌که به آنها توجه کرد را بررسی کنیم. هر یک از این نکاتی که در ادامه به آن میپردازیم می توانند شما را در خرید دوربین مدار بسته مناسب راهنمایی کنند.

در خرید دوربین مدار بسته به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

در خرید دوربین مدار بسته برند دوربین مداربسته مورد بررسی قرار گیرد

یکی از مهمترین نکاتی که در خرید دوربین مدار بسته بسیار مهم میباشد انتخاب درست برند دوربین میباشدکه ارتباط مستقیم با کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش دارد ما درادامه چهار برند معتبر که ارائه دهنده سیستم های حفاظتی و نظارتی که به همراه خدمات پس از فروش در ایران هستند را به شما معرفی میکنیم.

  1. دوربین مدار بسته داهوا

  2. دوربین مداربسته هایک ویژن

  3. دوربین مدار بسته ورتینا

  4. دوربین مدار بسته پیناکل

در خرید دوربین مدار بسته برند دوربین مداربسته مورد بررسی قرار گیرد

متاسفانه برندهای زیادی در بازار دوربین مدار بسته موجود است  که این موضوع در هنگام خرید دوربین مدار بسته باعث سردرگمی شما می شود . شایان به ذکر است که کیفیت برخی از این برندها با توجه به قیمت و متریال استفاده شده در آن مقرون به صرفه تر از خرید مارکهای معتبر می باشد .

یکی از بهترین راه ها برای شناخت برند های خوب جستجو کردن آنها در گوگل به زبان انگلیسی است . مثلا می توانید با سرچ عبارت “CCTV Top Brands” سایت های خارجی را بررسی کنید. هر ساله برترین برندهای دوربین مداربسته مشخص می شوند. فراموش نکنید که همیشه تعدادی برندهای متفرقه در بازار هستند که در اصطلاح رایج به آنها NoName می گویند. این دسته از مارک ها معتبر نبوده و تنها توسط شرکت های کوچک داخلی نام گذاری شده اند.

یکی از ویژگی های اصلی مارک های خوب ، گارانتی معتبر و رسمی آنهاست. برندهای خوب نظیر داهوا و هایک ویژن و یا سایر مارکهای معروف در تمامی کشورهای جهان دارای نمایندگی و گارانتی هستند.

به نوع و قابلیت های دوربین ها و دستگاه ضبط تصاویر دقت کنید.

بعد از انتخاب برند باید مشخص کنید که از چه نوع  بسری دوربین مداربسته ای می خواهید استفاده کنید.

به عنوان مثال می خواهید از بستر شبکه و دوربینهای تحت شبک استفاده کنید و یا می خواهید به سراغ سیستم های ای اچ دی بروید. طبیعتا تجهیزات و دوربینهای IP برای شما  با قیمتی بالا تر تمام می شود. اما در تعداد بالای 16 دوربین و همچنین برای متراژ های بالا کابل کشی مناسب و مقرون به صرفه  تر خواهد بود.

بنابراین از طریق مشاوره با مشاوران گروه فنی و مهندسی پارسبان تک  نوع بستر دوربینها را مشخص کنید. بعد از آن باید کیفیت تصویر را تعیین کنید. اینکه چه کیفیتی برای کار شما مناسب است؟ از آنجا که کیفیت های بالا هزینه بالاتری نیز دارند باید محل شما کارشناسی دقیق شود تا بهترین گزینه برای شما تعیین گردد. مثلا ممکن است در برخی نواحی نیازی به استفاده از دوربین های با مگاپیکسل بالاتر نباشد و برعکس در بعضی جاها که جزئیات مهم است کیفیت بالاتری پیشنهاد شود.

از طرف دیگر باید نوع هر دوربین از نظر ظاهر و کارایی مشخص شود. اینکه برای هر نقطه چه نوع دوربینی نیاز دارید خیلی مهم است. قابلیت های مورد نیاز باید با دقت مشخص شود. قابلیت هایی نظیر WDR ، Varifocal، موتورایز و … همگی در قیمت تاثیر گذارند.

همچنین نوع لنز دوربین باید به دقت تعیین شود. اندازه میلیمتر دوربین تاثیر مستقیمی در زاویه دید و همچنین مشاهده جزئیات دارد که نیازمند کارشناسی دقیق از محل است.

جایگذاری دوربین ها را از افراد متخصص بخواهید

جایگذاری دوربین ها را از افراد متخصص بخواهید

جانمایی دوربینها به قدری مهم است  که اگر به درستی انجام نشود ممکن است یک سیستم با باگ های امنیتی بالا را به دنبال داشته باشد. جانمایی ها باید بر طبق اصول کارشناسی انجام شود و دست کم تمامی ورودی ها دیده شوند. یکی از مهمترین نکات این است که دوربینها باید در جایی نصب شوند که اصل همپوشانی در آن رعایت شده باشد.

همپوشانی یعنی در صورتی که کسی بخواهد برای دوربینها مشکلی ایجاد کند دوربینها باید طوری جانمایی شده باشند که تصویر فرد حد اقل در یک دوربین مشخص شده باشد. نکته دیگر این است که همیشه باید به مسیر کابل کشی ها دقت نمود. وقتی چند گزینه برای جانمایی دوربین وجود دارد بهترین گزینه محلی است که از نظر کابل کشی زیبا تر باشد و حتی الامکان کابل روی نما و در دید عموم قرار نگیرد. از طرف دیگر باید نیازها دقیقا بررسی شود و زاویه دیدها به بهترین نحو ممکن تعیین گردد.

شرکت خوب برای نصب دوربین مدار بسته

یک شرکت خوب برای نصب دوربین مدار بسته انتخاب کنید.

اینکه چه کسی را برای نصب دوربینهای خود انتخاب می کنید بسیار مهم است. فراموش نکنید سیستم مدار بسته مستقیما با امنیت شما در ارتباط است و انتخاب بد می تواند امنیت شما را به مخاطره بیاندازد. پس قبل از سفارش به دنبال یک شرکت معتبر و قابل اطمینان باشید. نصب یک سیستم مداربسته تنها به راه اندازی اولیه آن خلاصه نمی شود. شما نیازمند پشتیبانی و بررسی دوره ای دوربین ها هستید. پس مطمئن شوید از جایی خرید می کنید که معتبر است و به درخواست های پشتیبانی شما پاسخگو می باشد.

در مطلب نکات مهم در خرید دوربین مدار بسته پشنهاد میشود از سایت  الو دوربین فروشگاه انواع پکیج دوربین مدار بسته دیدن فرمایید.

الو دوربین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0