دوربین مداربسته بی سیم

دسته بندی :مقالات دوربین مدار بسته ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ الو دوربین 309
دوربین مداربسته بی سیم

دوربین مدار بسته بی سیم یا Wireless اصطلاحی است که برای برخی از دوربین های مداربسته به کار می رود. در واقع انتقال تصاویر در این نوع دوربین ها بدون حضور کابل و سیم انجام می شود. البته لازم به ذکر است که تامین برق این دوربین ها از طریق سیم است، اما به طور کلی آن ها را دوربین های مداربسته بی سیم می ‌گویند. با الو دوربین همراه باشید تا دوربین های مداربسته بی سیم را به شما معرفی کنیم.

انواع دوربین مداربسته بی سیم

دوربین های مداربسته بی سیم به دو دسته دوربین های آنالوگ و دوربین‌ های تحت شبکه تقسیم بندی می شوند.

۱.دوربین مداربسته بی سیم آنالوگ

دوربین های بی سیم آنالوگ از ساده ترین دوربین های مداربسته هستند که دارای قیمت مناسب می باشند. این دوربین ها دارای طرفداران بسیار زیادی بوده و همواره با اشکالاتی نیز مواجه می شوند. انتقال تصاویر در دوربین های مداربسته بی سیم آنالوگ از طریق تبدیل سیگنال های تصویر به سیگنال ‌های رادیویی انجام می‌شود. این سیگنال ها به دستگاه DVR رفته و سپس ضبط می شوند. فرکانس خروجی این نوع دوربین ها به برد آن بستگی دارد.

سیگنال در دوربین های مداربسته بی سیم آنالوگ تحت تاثیر نویزهای الکترومغناطیسی و شرایط محیطی از جمله رطوبت قرار گرفته و تاثیرات منفی در کیفیت تصویر می گذارد. به عبارتی دیگر یکی از مهم ترین معایب دوربین مداربسته بی سیم نوع آنالوگ را می‌ توان تاثیر پذیری از شرایط محیطی دانست.

در صورتی که مانعی در مسیر دوربین مداربسته قرار داشته و یا آن که در شرایط آب و هوایی نامناسبی قرار گیرد، سیگنال های منتقل شده به شدت افت پیدا می کنند. با توجه به آن که این دوربین ها دارای نویز پذیری نسبتاً بالا هستند نسبت به سایر انواع دوربین های مداربسته بی سیم کم تر مورد استفاده قرار می گیرند.

دوربین مداربسته بی سیم

۲. دوربین مداربسته بی سیم تحت شبکه

انتقال تصاویر در دوربین مداربسته بی سیم تحت شبکه توسط Wi-Fi انجام می ‌شود. استفاده از دوربین های بی سیم تحت شبکه دارای مزایای بی شماری است که می توان به انتقال تصویر در عین کاهش هزینه‌ های کابل‌کشی اشاره کرد که این موضوع موجب صرفه جویی قابل توجهی در زمان می‌ شود. این نوع دوربین ها در هوشمند سازی خانه ها تاثیر بسیار زیادی دارد و نسبت به دوربین مداربسته بی سیم آنالوگ کم تر تحت تاثیر نویژ قرار گرفته و انتقال اطلاعات توسط آن ها با سرعت بیشتری انجام می شود.

در این دوربین ها اطلاعات به سمت دستگاه ضبط کننده NVR رفته و تصاویر ضبط می شود. در صورتی که دستگاه NVR بی سیم باشد یا به عبارتی واضح تر قابلیت Wi-Fi نداشته باشد، چگونه می توان اطلاعات را از دوربین بی سیم دریافت کرده و آن را ضبط کند؟! در پاسخ باید گفت که NVRهایی با قابلیت Wi-Fi کمیاب بوده و با محدودیت مواجه هستند.

راه حل پیشنهادی آن است که از دستگاه Access point استفاده کرده و بین دوربین و NVR قرار داد. در نتیجه از طریق کابل شبکه Access point را به NVR متصل نمود. بدین طریق می توان دوربین مداربسته بی سیم را به NVR متصل نمود. البته دوربین های مداربسته تحت شبکه ای که دارای آنتن Wi-Fi هستند، انتقال مناسبی نخواهند داشت. بنابراین باید از آنتن های حرفه‌ ای برای تقویت کننده های دیجیتال استفاده نمود.

مزایای دوربین مداربسته بی سیم

از مهم ترین مزیت های دوربین های مداربسته بی سیم می توان به هزینه نصب کم تر اشاره کرد. این دوربین ها نصب و راه اندازی بسیار راحتی داشته و نیاز به تخصص و مهارت کافی ندارند. در این سیستم ها کابل کشی به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کرده و گاهاً به صفر نیز نزدیک می شود. این دوربین ها به طور معمول صدا را ضبط نموده و دارای میکروفون و بلندگوی داخلی هستند؛ بنابراین امکان ضبط مکالمه و گفتگو نیز وجود دارد.

 از دیگر مزایای دوربین مداربسته بی سیم می توان به سنسور حرکتی آن ها اشاره نمود که سوژه های متحرک را در تصاویر به خوبی تشخیص می دهند. این دوربین ها مجهز به Wi-Fi بوده و می توان آن ها را به شبکه اینترنت خانگی متصل کرد. پشتیبانی از SD Card در ظرفیت های مختلف از مزایای منحصر به فرد این نوع دوربین ها است. امکان چرخش ۱۸۰ تا ۳۶۰ درجه را می ‌توان از مهم ترین دلایلی دانست که موجب محبوبیت این دوربین‌ها شده است.

چگونگی تامین برق دوربین مداربسته بی سیم

همان گونه که در ابتدای متن اشاره کردیم واژه بی سیم به نحوه انتقال اطلاعات بدون نیاز به کابل کشی اشاره دارد و ارتباطی به تامین برق دوربین مداربسته نخواهد داشت. برق دوربین های بی سیم ممکن است از طریق اتصال باسیم یعنی اتصال کابل به منبع تغذیه و یا از طریق باطری تأمین شود. از مهم ترین معایب دوربین های مداربسته بی سیم یا وایرلس می توان به تعویض دستی باتری یا نیاز به شارژ دوره ای اشاره کرد.

 در میان دوربین های یاد شده، دوربین هایی که دارای باتری قابل شارژ هستند انتخاب مناسب تری می باشند؛ زیرا که هر بار نیاز به خرید باتری نخواهید داشت. البته ذکر این نکته الزامی است که در دوربین های مداربسته که هنگام تشخیص حرکت شروع به ضبط می نمایند عمر باتری آن ها نسبت به زمان ضبط تمام مدت بیشتر است.

دوربین مداربسته بی سیم

برد دوربین مداربسته بی سیم

عوامل متعددی در قدرت سیگنال های ارسالی دوربین های بی سیم تاثیرگذار هستند که این عوامل می ‌توانند مکان، نسبت تعداد موانع و وسایل موجود، مسافت دوربین تا دستگاه ضبط کننده و… باشند. البته حضور وجود دستگاه هایی که در محل وجود دوربین سیگنال های ثانویه تولید می کنند ممکن است با سیگنال های تولید شده دوربین تداخل ایجاد کرده و و تاثیرات منفی در قدرت سیگنال دوربین ایفا کنند.

اینترنت مورد نیاز دوربین مداربسته بی سیم

تصاویری که در میان عموم مردم وجود دارد مبنی بر آن است که دوربین های بی سیم عموماً برای انتقال اطلاعات خود به اینترنت نیاز دارند. در صورتی که این تصور در شرایط مختلفی می تواند صحیح یا غلط باشد! در صورتی که بخواهید به اطلاعات از طریق موبایل، تبلت یا کامپیوتر دسترسی داشته باشید وجود اینترنت ضروری به نظر می ‌رسد؛ اما در صورتی که به این دسترسی نیاز ندارید و یا در مکان هایی هستید که اینترنت در دسترس شما نیست، می‌ توانید دسترسی به تصاویر از طریق موبایل و سایر دستگاه های غیر ضروری را حذف نموده و به اینترنت نیازی نخواهید داشت.

سئو سایت

الو دوربین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0