اموزش و مراحل نصب دوربین مدار بسته

اموزش و مراحل نصب دوربین مدار بسته

مراحل نصب دوربین مدار بسته به صورت گام به گام

مراحل نصب دوربین مداربسته : نصب دوربین مدار بسته دارای مراحل خاصی میباشد که هر کدام از این مراحل دارای یک استاندارد معین شده است که برای نصب دوربین مدار بسته ملزم به رعایت تمامی استانداردهای از پیش تعیین شده یا تعریف شده در حوزه نصب و راه اندازی سستمهای امنیتی(دوربین مدار بسته ) میباشیم و باید در نظر داشت که رعایت نکردن هر یک از این موارد باعث بروز مشکلات و خسارات میشود.

با توجه به  جا افتادن سیستمهای امنیتی (دوربین مدار بسته) در سازمانها و ادارت و در مجتمع ها و حتی خانه های کوچک به عنوان یک سیتم کاربردی در جهت امنیت و جلو گیری از خسارات امروزه نصب سیستمهای امنیتی (دوربین مدار بسته)به شدت مورد استقبال قرار گرفته و حتی در بسیاری از سازمانه و ادارات به عنوان یک الزام میباشد.

و بخاطر نیاز گسترده جامعه در استفاده از سیستمهای امنیتی(دوربین مدار بسته)بساری از افراد که در جستجوی شغل و مهارت میباشند که یادگیریه این حرفه میتواند کمکی بزرگ به انها و هم به جامعه در جهت ایمنی بیشتر باشد

 

 مراحل نصب دوربین مدار بسته به صورت گام به گام

تهیه نقشه اولین گام از مراحل نصب دوربین مدار بسته

در اولین قدم باید برای نصب سیستمهای امنیتی (دوربین مدار بسته)،در نظر گرفتن نقشه منطقه نصب یا منطقه مورد نظر به فکر طراحی درست ودقیق یک نقشه برای نصب دوربین باشیم به طوری که بتوانیم با تعداد دوربینی که مورد نظرمیباشد که این امر وابسته به هماهنگی بین کارفرما و نصاب یا مشاورین نصب سیستمهای امنیتی (دوربین مداربسته)که از قبل صورت میگیردمیسر میباشد.  تمامی دوربینهای نصب شده باید دارای این ویژگی باشد که تمامی نقات یا منطقه مورد نظر را پوشش دهد وبتواند  نقطه کور را گرفته و دید کامل میباشد و نصب به صورتی باشد که هم بتواند به عنوام سیستمی پوششی باشد به طوری که بتوان با کمترین تعداد دوربین بهترین پوشش تصویری را انجام داده باشیم در نظر داشته باشیدکه نمامی این مراحل با داشتن نقشه درست نصب میسر میباشد یعنی نقشه درست نصب میتواند به شما کمک زادی در نصب صحیح و صرفه جویی در وقت و همچنین تخمین درست از ابزا و لوازم مصرفی کمک کند

تهیه نقشه اولین گام از مراحل نصب دوربین مدار بسته

انتخاب تجهیزات مناسب دوربین مدار بسته

بعد از اینکه نقشه مورد نظر تهیه شد  با استفاده از مختصاتی که از ان به دست اوردیم در باره  هر یک از لوازم و میزان مورد نیاز برای مصرف محاسبه کرد و نسبت به تهیه آنها اقدام میکنیم. توصیه میشود در تهیه تجهیزات دقت و توجه کافی به خرج داده و تا حد امکان آنها را از بهترین مدل‌ها و برندها تخریداری شود. هر چه کیفیت  سیستم های امنیتی (دوربین مدار بسته)بیشتر باشد تطاویر ضبط شده دارای کیفیت بهتری میباشد

تعیین محل نصب دوربین مدار بسته

اموزش نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته  را در   سومین مرحله ادامه می دهیم. برای این کار باید با توجه به نقشه ایجاد شده، محل دقیق برای نصب تجهیزات مختلف از جمله دوربین‌ها، کابل‌ها و دستگاه‌های دی ویار(DVR)و غیره را انتخاب کرد.

در واقع محل نصب دوربین مدار بسته از مهم ترین نکات کار ما میباشد یعنی  اگر دوربین ها و یا تجهیزات به صورت اصولی و در مکان معین نصب نشوند، سارقین به راحتی می‌توانند به آنها دسترسی داشته و با اختلال در آنها امورات خود را انجام دهند.

به همین دلیل باید در انتخاب مکان دقیق نهایت دقت وظرافت و توجه را به خرج داد و فاصله‌های لازم را برای ایمنیو امنیت  آنها رعایت کرد. برای مثال باید دوربین‌ها و مدارها در بالا ترین نقاط نصب شوند تا دسترسی به آنها به راحتی امکان پذیر نباشد.

مهم ترین ویژگی های نصاب دوربین مدار بسته

کابل‌کشی و برقراری مدارهای دوربین مدار بسته

ببا توجه به نوع دوربین‌ها و سیستم کاری آنها بایستی از کابل و مدار(ادابتور) خاص آنها استفاده شود. اولین حالت که معمولا در نصبو راه اندازی دوربین‌های مداربسته مورد استفاده قرار می‌گیرد، مدار آنالوگ یا اچ دی است.در این حالت دوربین‌ها به وسیله کابل‌های ارجی ۵۹وارجی6وارجی11 متصل می‌شوند و اتصالات دوربین و برق آن به دستگاه DVR انجام می‌شود.

اما جدیدا استفاده از دوربین های تحت شبکه نیز انجام می‌گیرد. برای اجرا و نصب این دوربین‌های مداربسته، به دوربین‌های تحت شبکه یا همان آی پی، (ان وی ار) و همچنین سوئیچ شبکه نیاز است. در این شیوه دوربین‌ها تصاویر دریافتی را با کمک کابل‌های (Cat۶،) (Cat۵e) ( Cat۵ )و غیره به سوئیچ شبکه و دستگاه (ان وی ار) منتقل می‌کنند.

در حالت بعدی نصب دوربین مدار بسته نیز مدارها و کابل کشی آنها نیز کاملا به صورت بی سیم(wireless) انجام می‌شود. در این حالت یک شبکه اینترنتی داخلی  راه اندازیشده و دوربین‌ها و گیرنده‌ها با کمک آن کار ارسال و دریافت و ذخیره سازی تصویر را انجام می‌دهند.  نصب دوربین‌های مداربسته را انجام داد.

کابل‌کشی و برقراری مدارهای دوربین مدار بسته

اجرای تنظیمات، آخرین گام نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته

در مرحله اخر ب باید از نصب صحیح دوربین‌ها مطمئن بود و بر اساس مدل و برند دوربین‌ها از نرم‌افزارهای خاصو مورد نظر  آنها استفاده شود تا بتوان تصاویر آنها را روی یک نمایشگر و یا حتی تلفن همراه  خود دریافت و ذخیره نمود. در این مرحله همچنین باید زاویه دوربینها رو به درستی تنظیم کرد و زاویه دیدانها رو مورد برسی قرار داد.

مراحل نصب دوربین مدار بسته

ویژگی نصاب دوربین مدار بسته

الو دوربین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0