دوربین مداربسته بی سیم حافظه دار

دسته بندی :مقالات دوربین مدار بسته ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ الو دوربین 144

برخی از انواع دوربین های مداربسته بی سیم این قابلیت را دارند که کارت حافظه به آن ها اضافه شده و تصاویر را روی آن ها ضبط کرد. هنگام خرید دوربین مداربسته بی سیم می توانید کاتالوگ آن را چک کرده و در صورتی که عبارت SD Card را مشاهده کردید، از خرید دوربین مدار بسته بی سیم حافظه دار مطمئن شوید.

دوربین های مداربسته حافظه دار بیشتر در مکان هایی که حساسیت بالایی نداشته و تصاویر آن ها به صورت پیوسته ضبط نمی شوند، مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال می توانید از این نوع دوربین مداربسته برای تصویربرداری و محافظت از منزل خود استفاده کنید.

اهمیت دوربین مداربسته بی سیم حافظه دار

گاه ممکن است بخواهید که بدون نیاز به دستگاه ضبط کننده یا سایر تجهیزات و هاردیسک، تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته را ذخیره نمایید. در این شرایط دوربین مدار بسته بی سیم حافظه دار به شما کمک می کند تا بتوانید فیلم های ضبط شده توسط دوربین مداربسته را ثبت نموده و آن ها را ذخیره نمایید. استفاده از دوربین مدار بسته بی سیم حافظه دار هزینه‌ های ناشی از خرید این سیستم را کاهش داده و تصاویر را به صورت یکپارچه ارائه می نماید.

جالب است بدانید دوربین های مداربسته حافظه دار برای پروژه های بزرگ و تصویربرداری های ۲۴ ساعته انتخاب مناسب نیستند. زیرا که این دوربین ها دارای حافظه محدودی بوده و گنجایش آن ها زیاد نیست. با توجه به آن که دوربین مدار بسته بی سیم حافظه دار تنها قادر است ساعات محدودی تصاویر روی خود ذخیره کند برای پروژه‌ های بزرگ نمی توان از آن استفاده کرد.

کاربرد دوربین مدار بسته بی سیم حافظه دار

دوربین مدار بسته بی سیم حافظه دار مناسب پروژه های کوچکی است که تنها از یک دوربین مداربسته استفاده کرده و تصاویر را تنها از آن دریافت می ‌کند. به علاوه در سیستم های مداربسته ای که نیازی به ثبت تصاویر به صورت ۲۴ ساعته دارند، می توان از آن استفاده کرد. دوربین مدار بسته بی سیم حافظه دار دارای گنجایش اندکی بوده و به عنوان یک مکمل مورد استفاده قرار می گیرد.

این کارت حافظه مناسب ذخیره و ضبط تصاویر و فیلم‌ هایی است که دارای حجم پایین هستند. به عبارتی دیگر دوربین مداربسته برای ذخیره تصاویر نیاز به دستگاه NVR ندارد. به همین ترتیب می تواند هزینه های کاربر را برای تامین تجهیزات مختلف دوربین مداربسته کاهش دهد. جالب است بدانید که برخی از کارت های حافظه قابلیت ضبط تصاویر تا حجم ۳۲ گیگابایت را دارند؛ بنابراین نمی ‌توانند چند روز بیشتر نسبت به سایر دوربین های مداربسته تصاویر را ضبط و ذخیره نمایند.

مزایای خرید دوربین مدار بسته بی سیم حافظه دار

مهم ترین مزیت دوربین مدابسته بی سیم حافظه دار را می توان این مورد دانست که نیازی به اتصال شبکه نداشته و از دستگاه NVR برای ضبط و ذخیره تصاویر استفاده می ‌کند. به علاوه بر این دوربین مداربسته دارای یک کارت حافظه مستقل است که به صورت مجزا از سایر تجهیزات عمل می‌ آید. بنابراین شما می‌ توانید از یک مرورگر وب یا cms استفاده کرده و تصاویر را مشاهده نمایید.

دوربین های حافظه دار می توانند در پروژه‌هایی با حساسیت بالا مورد استفاده قرار گیرند؛ البته به شرطی که از حافظه آن به عنوان یک حافظه مکمل و پشتیبان استفاده شود. یعنی در حالتی که اتصال شبکه قطع شود و ارسال اطلاعات با مشکل مواجه گردد، تصاویر به صورت مستقل روی کارت حافظه ذخیره شده و امکان از بین رفتن آن ها کاهش پیدا کند. دوربین های مدار بسته بی سیم حافظه دار میزان هزینه خرید سیستم امنیتی را کاهش داده و با توجه به آن که نیازی به کابل کشی و خرید تجهیزات اضافه ندارند، می توان آن ها را دوربین های اقتصادی نامید.

معایب خرید دوربین مدار بسته بی سیم حافظه دار

بزرگ ترین عیب دوربین مدار بسته بی سیم حافظه دار را می توان امنیت ضعیف آن دانست. به عبارتی واضح تر در صورتی که دوربین مدار بسته بی سیم حافظه دار به سرقت برود امکان از دست رفتن تمامی تصاویر ضبط شده روی آن نیز وجود دارد؛ زیرا که حافظه دوربین مداربسته نیز توسط آن به سرقت می ‌رود. به علاوه در صورتی که دوربین مدار بسته بی سیم حافظه دار دچار خرابی شده و یا آسیب ببیند، دیگر امکان دسترسی به آرشیو اطلاعات آن وجود ندارد.

یکی دیگر از معایبی که موجب محدودیت استفاده از این نوع دوربین ها می شود، حافظه پایین کارت های حافظه است. SD Card قابلیت ضبط تصاویر به مدت چند روز دارد که این ظرفیت پاسخگویی پروژه‌ های بزرگ نبوده و نمی توان از آن ها برای ضبط مداوم تصاویر استفاده کرد. بنابراین در صورتی که از دوربین مدار بسته بی سیم حافظه دار استفاده می کنید بهتر است یک دستگاه ضبط کننده جدا را برای سیستم امنیتی خود خریداری کنید تا از اطلاعات آن محافظت نمایید.

کیفیت کارت حافظه دوربین مداربسته بی سیم حافظه دار

یکی از عوامل موثر در کیفیت کارت حافظه دوربین مداربسته برند آن است. سرعت رم یا همان سرعت خواندن اطلاعات توسط رم، کیفیت این محصول را تعیین می ‌کند. این مورد ارتباط مستقیمی با دوربین مداربسته شما دارد. در صورتی که دوربین مداربسته بی سیم شما دارای کیفیت ضبط بالایی باشد، تصاویر ضبط شده توسط آن کیفیت بیشتری داشته و فضای بالاتری از کارت حافظه را اشغال می کند. برای مثال دوربین های مداربسته که دارای رزولوشن ۴k هستند باید رم مورد استفاده برای آن ها دارای سرعت خواندن ۳۰ مگابایت در ثانیه باشد.

چگونگی نصب کارت حافظه داخلی روی دوربین مدار بسته بی سیم حافظه دار

در صورتی که با دغدغه چگونگی نصب کارت حافظه داخلی روی دوربین مداربسته دست و پنجه نرم می کنید، دیگر نگران نباشید، این کار به راحتی انجام می شود! برای نصب کارت حافظه تنها کافی است که محفظه ای که کارت حافظه در آن قرار داده می شود را روی دوربین مدار بسته پیدا کرده و کارت حافظه را درون آن قرار دهید.

محل قرارگیری کارت حافظه در دوربین های مختلف و برندهای متنوع با یکدیگر متفاوت است. برای مثال برخی از دوربین های مداربسته درب کیس آن ها به طور کامل باز شده و رم درون آن قرار می گیرد. در حالی که در برخی دیگر یک درپوش مخصوص برای آن در نظر گرفته است! به طور کلی می‌ توان گفت که روش نصب کارت حافظه درون دوربین های مداربسته بی سیم یکی است.

الو دوربین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0