دوربین مداربسته صنعتی

دسته بندی :مقالات دوربین مدار بسته ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ الو دوربین 245
دوربین مداربسته صنعتی

دوربین های مداربسته از جمله مهم ترین وسایل امنیتی در سراسر جهان به شمار می روند. با توجه به نقش ویژه این تجهیزات در برقراری امنیت، امروزه تولید کنندگان این محصولات کاربردی اقدام به تولید انواع دوربین مداربسته در تنوع بالا نموده اند که شما می توانید با توجه به نیاز خود از یک دوربین مداربسته مناسب استفاده کنید. اگر می‌ خواهید بدانید که دوربین مداربسته صنعتی چیست و به چه منظوری مورد استفاده قرار می‌ گیرد، با الو دوربین همراه باشید تا تمامی نکات آن را به شما آموزش دهیم.

معرفی دوربین مداربسته صنعتی

دوربین مداربسته صنعتی که به اصطلاح به آن دوربین باکس نیز گفته می شود، به شکل جعبه طراحی شده است. این دوربین مداربسته در محیط های داخلی و فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرد. بدنه این نوع دوربین ها از جنس های پلاستیک و فلز ساخته می شود. دوربین مداربسته صنعتی انتخابی مناسب جهت استفاده در فضاهای صنعتی و تجاری هستند. البته امروزه برخی از کاربران از این دوربین ها در محیط های مسکونی نیز استفاده می کنند.

دوربین مداربسته صنعتی

نکات طلایی پیش از خرید دوربین مداربسته صنعتی

دوربین مداربسته صنعتی دارای زاویه دید بسیار محدود است. بنابراین هنگامی که اقدام به نصب دوربین مداربسته صنعتی می کنید باید زوایای مختلف را در نظر بگیرید. به علاوه این دوربین ها بدون لنز بفروش می رسند. به همین علت کاربر می ‌تواند با توجه به نیاز خود لنز مناسب را انتخاب کرده و روی دوربین نصب کند. استفاده از لنز خارجی برای این دوربین‌ ها می ‌توانند عملکردی دقیق تر به این سیستم دهد و تصاویر را با دقت بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد.

ویژگی های دوربین مداربسته صنعتی

به طور معمول دوربین های مداربسته صنعتی فاقد قابلیت دید در شب هستند. از لنزهای مختلف برای کنترل محیط در شب و نیز تاریکی برای آن ها از جنس های استفاده می شود. که بیشترین میزان دید در شب را فراهم می سازد. لازم به ذکر است لنزهایی که در این دوربین ها مورد استفاده قرار می ‌گیرند به صورت جدا خریداری شده و امکان سفارش لنز متناسب با نیاز کاربر وجود دارد.

یکی از مهم ترین سوالات افرادی که قصد خرید دوربین مداربسته صنعتی را دارند، میزان مقاومت این دوربین ها است. با توجه به مقاومت بالایی که دوربین های مداربسته صنعتی دارند، می توان از آن ها در شرایط جوی نامناسب و حتی در دماهای بالا استفاده نمود. به علاوه می توانید در آب و هوای بارانی از این دوربین ها استفاده کرده و هیچ گونه نگرانی در خصوص کارکرد آن ها نداشته باشید. البته لازم به ذکر است که در این حالت باید دوربین مداربسته صنعتی شما از نوع ضد آب باشد.

مزایای دوربین مداربسته صنعتی

از دوربین های مداربسته صنعتی بیشتر در کارخانه ها و اماکن صنعتی استفاده می شود. این نوع دوربین معمولاً دارای مقاومت ظاهری بسیار بالایی بوده و به منظور حفظ امنیت محیط و جلوگیری از سرقت و خرابکاری در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. به علاوه انواع دوربین های مداربسته قابلیت دسترسی از راه دور را دارند و با استفاده از این قابلیت می توان تصاویر دوربین را در هر مکانی که هستید داشته باشید. این دوربین ها دارای بدنه مقاوم بوده و برخی از آن ها در انواع ضد آب، ضد زنگ، ضد انفجار و… تولید شده و عمر پایداری دارند. بنابراین هزینه های مجدد ناشی از خرید دوربین مداربسته و سیستم امنیتی را کاهش خواهد داد.

معایب دوربین مداربسته صنعتی

همان گونه که ذکر کردیم دوربین مداربسته صنعتی قابلیت دید محدودی به کاربر را می‌ دهد که این مورد نیز با بکارگیری لنز مناسب قابل حل می باشد. در هر صورت این دوربین ها انتخابی کاملاً هوشمندانه و مناسب برای محیط های صنعتی می باشند.

انواع دوربین مداربسته صنعتی

همان گونه که می دانید از دوربین های مداربسته صنعتی به وفور در صنایع کوچک و بزرگ استفاده می شود. اما آیا می دانید که چه موضوعی موجب محبوبیت این نوع دوربین ها شده و همواره مورد استفاده قرار می گیرند؟ کمپانی های برتر تولید کننده دوربین های مداربسته اقدام به طراحی و تولید محصولاتی نموده اند که در شرایط مختلف محیطی بتوانند بدون هیچ گونه مشکلی تصاویر محیط اطراف را ضبط نموده و ذخیره نمایند.

 دوربین های مداربسته صنعتی در انواع دوربین مداربسته صنعتی ضد آب، دوربین مداربسته صنعتی ضد زنگ، دوربین مداربسته ضد انفجار و… تولید شده و روانه بازار شده اند. این قابلیت ها سبب شده اند که بتوان از این دوربین های مداربسته در طیف وسیعی از شرایط محیطی استفاده کرده و هیچ گونه نگرانی در خصوص خراب شدن آن ها نداشته باشید.

دوربین های مداربسته صنعتی ضد آب مناسب استفاده در مکان هایی هستند که رطوبت بالا بوده و سایر تجهیزات امنیتی به سرعت خراب می شوند. این دوربین ها در مقابل گرد و غبار و رطوبت و آب مقاوم هستند. در مواردی که انتظار آتش سوزی و انفجار در محیط مورد نظر می رود.

 می توان از دوربین مداربسته ضد انفجار استفاده کرد. این دوربین ها معمولاً دارای بدنه فولادی بوده و ضد حریق هستند. دوربین مداربسته صنعتی ضد زنگ به منظور افزایش عمر دوربین مدار بسته مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم ها در محیط هایی که سطح رطوبت بالا است توسط صاحبان مشاغل استفاده می شود.

دوربین مداربسته صنعتی

از دوربین مداربسته صنعتی در چه مکان هایی استفاده می شود؟

کاربردهای دوربین مداربسته صنعتی بسیار گسترده است. در ادامه موارد مختلف کاربرد دوربین مداربسته صنعتی را به شما معرفی می کنیم.

اتوماسیون کارخانه ها:

کارخانه های کوچک و بزرگ از مراکز پرتردد صنعتی هستند که نیاز به نظارت دارند. نصب دوربین های مداربسته صنعتی در این اماکن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از جمله مهم‌ ترین مزایای نصب دوربین مداربسته در کارخانه ها می توان به کنترل کامل بر روی ورود و خروج کارکنان و مشتریان جلوگیری از سرقت نظارت بر دستگاه های موجود در کارخانه و افزایش میزان ایمنی محیط کار اشاره نمود. به علاوه در برخی از کارخانه ها بعضی از تجهیزات به صورت خودکار کار می کند در این حالت با استفاده از نصب دوربین مداربسته صنعتی می توان در صورت ایجاد اشکال در این تجهیزات سریعاً برای برطرف کردن آن اقدام نمایید.

ترافیک و حمل و نقل:

از دوربین های مداربسته صنعتی می توان در نظارت بر ترافیک، جمع آوری عوارض و بهینه سازی جریان ترافیک استفاده کرد. این دوربین ها قادرند از سیستم راهنمایی و رانندگی پشتیبانی کرده و به عنوان یک کمک کننده در پیگرد قانونی تخلفات رانندگی عمل نمایند. به طور مثال می ‌توان به استفاده از این دوربین ها برای پلاک خواندن اشاره کرد.

الو دوربین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0