فراموشی رمز عبور دستگاه ضبط دوربین مداربسته

دسته بندی :مقالات دوربین مدار بسته ۴ فروردین ۱۴۰۲ الو دوربین 180
فراموشی رمز عبور دستگاه ضبط دوربین مداربسته

یکی از پیشرفته ترین و کاربردی ترین تجهیزات امروزی را می توان دوربین های مداربسته دانست که به منظور بالا بردن امنیت جامعه و مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها به طور متعدد به روز رسانی شده و قابلیت ها و ویژگی های آن افزوده می شود. برای نصب بروزرسانی ها و دریافت عملکردهای اولیه گاه نیاز است که رمز یا همان پسورد وارد شو.

د در دوربین های قدیمی هنگام نصب یک پسورد با یک نام کاربری ارائه می شد. بسیاری از کاربران اقدام به تغییر دادن رمز اولیه نمی ‌نمودند. بنابراین هک کردن دوربین مدار بسته به راحتی اتفاق می افتاد. اما امروزه از شیوه های قدیمی دیگر نام و نشانی پیدا نمی شود و هنگام نصب دوربین مداربسته باید یک نام کاربری و رمز عبور برای آن تعیین کنید.

به علاوه باید یک ایمیل که در دسترس دارید را وارد نمایید. به علاوه در طی پروژه نصب و تنظیمات از شما رمز سیستم پرسیده می شود که باید آن را به خاطر داشته و مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که رمز دوربین مداربسته را فراموش کنید، راهکارهایی وجود دارد که می توانید توسط آن ها این رمز را بازیابی نمایید. با الو دوربین همراه شوید تا روش‌ های دریافت رمز عبور را به شما توضیح دهیم.

فراموشی رمز عبور دستگاه ضبط دوربین مداربسته

اگر رمز عبور دستگاه ضبط دوربین مداربسته خود را فراموش کرده‌اید از کارهای زیر خودداری کنید!

اگر برای نصب دوربین مداربسته خود نصاب استخدام کرده و یا آن که خودتان اقدام به نصب دوربین مداربسته نموده اید، بهتر است در خصوص نام کاربری و رمز عبور دوربین مداربسته اطلاعات کامل کسب نموده و آن را یادداشت کنید. در صورتی که رمز عبور را فراموش کردید و برای شما مهم است که باز پخش تصاویر ضبط شده خود را مشاهده نمایید، پیشنهاد می کنیم موارد زیر را رعایت کنید:

  • به هیچ عنوان باطری دستگاه DVR/NVR را بیرون نکشید، زیرا تاریخ دستگاه به هم ریخته و از تنظیمات اولیه خارج می شود. رمز دستگاه ضبط دوربین مداربسته با جدا کردن باتری بازیابی نمی شود. بنابراین به هیچ عنوان به باطری دستگاه DVR/NVR دست نزنید.
  • تحت هیچ شرایطی هارد دستگاه دوربین مداربسته را جدا نکنید. ممکن است تصور کنید که با وصل کردن هارد به کامپیوتر امکان مشاهده تصاویر وجود دارد؛ اما این تصور صحیح نبوده و به محض آن که هارد دستگاه DVR/NVR را به کامپیوتر متصل کنید، هارد شما فرمت می شود. به علاوه فرمت هارد مورد شناسایی نیست. بنابراین علاوه بر بازیابی رمز عبور، بازیابی اطلاعات هارد نیز به دغدغه های شما اضافه خواهد شد. البته لازم به ذکر است که در این صورت تنها ۷۰ درصد از اطلاعات شما برمی گردد. بنابراین پیشنهاد می کنیم که اصلاً به هارد دوربین مداربسته دست نزنید.
  • در صورتی که ظرفیت هارد دوربین مداربسته شما پر باشد فیلم های ضبط شده جدید جایگزین فیلم های قبلی خواهند شد. بنابراین بهتر است برق دستگاه DVR/NVR را قطع کنید تا دستگاه شما ضبط جدیدی انجام نداده و ضبط های قبلی را حذف نکند.

اقداماتی که باید در هنگام فراموشی رمز دستگاه ضبط دوربین مداربسته انجام دهید!

فراموش کردن رمز ابزارهایی که به طور مداوم از آن ها استفاده می کنیم تقریباً غیر ممکن است. زیرا به طور مداوم در دسترس بوده و پسورد آن ها به صورت متعدد وارد می ‌شود! اما در دوربین های مداربسته بدیهی است که رمز عبور فراموش شود. در صورتی که رمز دوربین مداربسته را فراموش کرده و هنگام وارد کردن رمز با عبارت «رمز اشتباه است» روبرو شدید می توانید از روش های زیر رمز خود را بازیابی کنید:

روش اول: رمزهای پیش فرض را امتحان کنید.

راحت ترین و ابتدایی ترین راه بازیابی رمز عبور دستگاه ضبط دوربین مداربسته استفاده از رمزهای پیش فرض است. برای این کار با توجه به برند دوربین خود ابتدا نام کاربری و رمز پیش فرض دوربین را امتحان کنید. توجه کنید که نام کاربری یا رمز عبور دوربین مداربسته باید به صورت حروف کوچک وارد شود. به علاوه اعداد بدون فاصله و به صورت انگلیسی وارد می شوند.

روش دوم: بازیابی رمز عبور دستگاه ضبط دوربین مداربسته از طریق پاسخگویی به سوالات امنیتی و وار نمودن ایمیل!

هنگام انتخاب رمز برای سیستم مداربسته معمولاً مرحله وجود دارد که کاربران باید سوالات امنیتی را انتخاب نموده و پاسخ آن ها را تعیین کنند. کاربرانی که رمز عبور خود را فراموش کرده اند ولی پاسخ سوالات امنیتی را به یاد دارند، می توانند از این روش برای بازیابی رمز دوربین مداربسته خود استفاده کنند.

 ایمیلی که در زمان انتخاب رمز دوربین مداربسته توسط کاربر وارد شده است باید در دسترس و فعال باشد؛ زیرا در زمانی که اقدام به بازیابی رمز دوربین مداربسته می کنیم کد امنیتی به صورت خودکار به آدرس ایمیل ارسال می شود. شما می توانید از کد ارسال شده به ایمیل استفاده کرده و به حساب کاربری دوربین خود وارد شوید. در این مرحله باید وارد صفحه ورود آنلاین دوربین شده و روی گزینه فراموشی رمز کلیک نمایید.

فراموشی رمز عبور دستگاه ضبط دوربین مداربسته

روش سوم: بازیابی رمز عبور دستگاه ضبط دوربین مداربسته از طریق ریست دستگاه

در صورتی که هیچ کدام از دو روش فوق به کمک شما نیامد، می توانید از ریست کردن دوربین مداربسته استفاده کنید. در این روش تنظیمات دوربین به تنظیمات کارخانه برمی ‌گردد. به همین علت می‌ توانید مجدداً به سیستم دسترسی پیدا کنید. هنگامی که دوربین مداربسته را به تنظیمات کارخانه برگردانید جزئیات و تنظیمات وای فای بر روی دوربین مداربسته نصب شده از دست می ‌رود.

بنابراین توصیه می کنیم  تنها زمانی که دوربین مداربسته توسط کابل شبکه به مودم وصل از این روش استفاده کنید. هر کدام از محصولات تولید شده توسط برندهای دوربین های مداربسته روش های ریست کردن متفاوتی دارند. اما به طور کلی می توانید از مراحل زیر جهت ریست کردن دوربین مداربسته خود پیروی کنید. لازم به ذکر است که این مراحل در دوربین های مداربسته برندهای مختلف اندکی متفاوت خواهد بود.

  1. تمامی کابل های متصل به دوربین مداربسته را جدا کنید.
  1. کارت حافظه دوربین مداربسته را از آن خارج کنید.
  2. ده دقیقه صبر کنید.
  3. دوربین را توسط کابل شبکه به مودم متصل نمایید. هنگام اتصال کابل باید صدای کلید را بشنوید.
  4. دو دقیقه صبر کنید.
  5. کابل برق دوربین را متصل نموده و پنج دقیقه صبر کنید تا دوربین مداربسته روشن شود.
  6. دکمه ریست یا سوراخ تعبیه شده برای ریست کردن دوربین مداربسته را پیدا کنید.
  7. دکمه ریست دوربین مداربسته را فشار داده و ۲۰ ثانیه نگه دارید سپس رها کنید.
  8. ۵ دقیقه زمان دهید تا دوربین مداربسته ریست شود. سپس مطمئن شوید که دوربین مداربسته با کابل شبکه به مودم شما متصل است.
  9. اکنون می توانید با نام کاربری و رمز عبور پیش فرض وارد رابط کاربری دوربین مداربسته شوید.
الو دوربین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0