هک کردن دوربین مداربسته

دسته بندی :مقالات دوربین مدار بسته ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ الو دوربین 183
هک کردن دوربین مداربسته

در سالیان اخیر شاهد پیشرفت های چشمگیری در حوزه افزایش امنیت سیستم های دوربین مداربسته هستیم. به همان اندازه که دوربین های مداربسته پیشرفت های شگرفی داشته اند، هک کردن دوربین مداربسته توسط هکرهای حرفه ‌ای نیز پیشرفته تر و سخت تر شده است. این افراد از روش های بسیاری برای دور زدن پروتکل های امنیتی استفاده کرده و توسط روش های متفاوتی به سیستم های نظارت تصویری دسترسی پیدا می‌ کنند.

 برخی از هکرها با وجود راهکارهای بسیار ساده تنها در عرض چند دقیقه به دوربین های مداربسته متصل می شوند؛ اما برخی دیگر از هکرها استعداد بیشتری داشته و ناظران سیستم های امنیتی که دارای قدرت نفوذ اندکی هستند را نیز هک کنند. یکی از راهکارهایی که می توان از نفوذ هکرها به دوربین های مداربسته جلوگیری کرد.

خریداری دوربین های مداربسته ای که دارای سیستم امنیتی بالایی هستند هنگامی که یک هکر سیستم امنیتی شما را هک کرده می تواند به تمامی اطلاعات دوربین های مداربسته شما دسترسی پیدا کرده و تمامی سیستم امنیتی شما را در دست بگیرد. بنابراین پیش از انتخاب نصب دوربین مداربسته مهم ترین کاری که باید انجام دهید ارتقا دادن سطح امنیتی سیستم مداربسته خود است.

هک کردن دوربین مداربسته

روش های رایج برای هک کردن دوربین مداربسته

همان گونه که در بندهای پیشین ذکر نمودیم روش های بسیاری برای هک کردن دوربین مداربسته وجود دارد که در این مقاله به اختصار پنج مورد از آن ها را به شما توضیح می دهیم. روش های ذکر شده از رایج ترین روش های هک دوربین های مداربسته هستند.

روش اول هک کردن دوربین مداربسته

 افرادی که اقدام به نصب دوربین مداربسته می نمایند به طور معمول از نام کاربری و رمز عبور پیش فرض برای وصل شدن به دوربین مداربسته خود استفاده می کنند. هکرهای حرفه ای می توانند با جستجو نمودن آدرس IP به صورت آنلاین وارد این دوربین ‌ها شوند. برای این کار از موتورهای جستجویی مانند rageip.org استفاده کرده و اطلاعات مربوط به مشخصات IP دستگاه را کسب می نمایند. بنابراین تلاش می کنند که با استفاده از نام کاربری و رمز عبور پیش فرض دوربین های مداربسته به آن دسترسی پیدا کنند.

هنگامی که صحبت از هک دوربین مداربسته توسط این روش می شود بسیاری از افراد دچار نگرانی شده و نمی داند که چگونه مانع از ورود هکرها به سیستم های امنیتی از طریق این روش شود. در تئوری حل این مشکل راحت به نظر می رسد زیرا که می توان رمز عبور سیستم های دوربین مداربسته که به صورت پیش فرض هستند را تغییر داد.

در یک مثال بارز می توانیم هک کردن دوربین های مداربسته هایک ویژن در سال ۲۰۱۷ را نام ببریم. این دوربین ها با نام کاربری Admin و رمز ۱۲۳۴۵۶ تولید شده بودند. بنابراین هکرها می ‌توانستند به راحتی به سیستم وارد شده و موجب هک دوربین مداربسته در سال ۲۰۱۷ شوند. تغییر نام کاربری و رمز عبور پیشرفته برای سیستم به دوربین امنیتی می تواند ریسک هک شدن دوربین را کاهش دهد. توجه به همین کوچک می تواند به میزان قابل توجهی امنیت سیستم شما را افزایش دهد.

روش دوم هک کردن دوربین مداربسته

هنگامی که کاربران سیستم های امنیتی اقدام به تغییر نام کاربری و رمز عبور پیش فرض دوربین مداربسته نمایند اندکی هک کردن دوربین مداربسته برای هکرها سخت تر می شود؛ زیرا که باید به دنبال شناسه کاربری بگردند. جالب است بدانید که بسیاری از هکرها در این روش به دنبال راهی هستند که با دانستن ایمیل تلفن یا نام کاربری که هنگام ثبت نام از آن ها استفاده می شود شناسه کاربر را پیدا کنند.

در این روش دستگاه DVR دستکاری شده و این تلفن و رمز عبور کاربری با تغییراتی مواجه می‌ شود. بنابراین به طور کامل کاربرگ قفل شده و دسترسی هکر به دوربین مداربسته امکان ‌پذیر می‌ شود. روش دیگری که برای هک دوربین مداربسته وجود دارد، استفاده از دستگاه ضبط DVR است. احتمال هک شدن توسط این روش بسیار پایین است؛ زیرا که شرکت های معتبر که در زمینه ساخت تجهیزات امنیتی مشغول به فعالیت هستند، همواره آخرین به روز رسانی های نرم افزار خود را منتشر می سازند و به طور معمول راه ورود هکرها به این سیستم ها را مسدود می کنند.

هک کردن دوربین مداربسته

روش سوم هک کردن دوربین مداربسته

یکی از مهم ترین روش های موجود در دوربین های مداربسته را می ‌توان این موجود دانست که یک کد Backdoor در خط فرمان سیستم وجود دارد که امکان سوء استفاده در دسترسی به سرپرست را می دهد.

روش چهارم هک کردن دوربین مداربسته

در این روش از برنامه های هک دوربین مداربسته استفاده می شود. برنامه angry IP scanner یکی از برنامه های هک دوربین مداربسته است؛ اما می ‌توان به کمک آن مقدمات هک کردن دوربین مداربسته را فراهم آورد. از این برنامه برای پیدا کردن آدرس IP استفاده می شود. angry IP scanner یک ابزار عالی برای تشخیص دوربین های مداربسته در شبکه است.

 این اسکن را به طور مخفی انجام نداده و هنگام اسکن کردن یک نویز روی شبکه مداربسته ایجاد می کند. برای این کار برنامهangry IP scanner را نصب نمایید. سپس برنامه را اجرا کنید. تنظیم برنامه یا کانفینگ پس از اجرا باید انجام شود. تنظیمات این برنامه برای یافتن اطلاعات هک دوربین های مداربسته انجام می شود. بنابراین پرتال شناسایی شده و IP آن  پیدا م یشود.

روش پنجم هک کردن دوربین مداربسته

Shodan یک موتور جستجوگر است که مانند گوگل قادر است دوربین مداربسته را هک نماید. هنگامی که می خواهیم دوربین مداربسته را هک کنیم می ‌توانیم از این موتور جستجوگر استفاده کنیم. در واقع این برنامه یک سرویس موتور جستجو است که تمامی دستگاه های اینترنتی در سراسر جهان از جمله دوربین های مداربسته امنیتی را نشان می دهد. بنابراین می توانیم با سرچ یک کلمه کلیدی مانند هایک ویژن هک را شروع کرد.

 با جستجو کردن این عبارت لیستی کامل از دوربین ها و دستگاه های این برند نشان داده می ‌شود که با کلیک کردن روی هر کدام از آن ها صفحه Login برای شما باز می شود. می توانید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور پیش فرض دوربین های مداربسته مورد نظر را هک کنید. در صورتی که نام کاربری و رمز عبور تغییر پیدا کرده باشد امکان استفاده از این روش برای هک کردن دوربین مداربسته وجود ندارد.

الو دوربین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0