دوربین مداربسته چشم ماهی

دسته بندی :مقالات دوربین مدار بسته ۴ اسفند ۱۴۰۱ الو دوربین 145
دوربین مداربسته چشم ماهی

آیا می دانید دوربین مداربسته چشم ماهی چیست؟ آیا با کاربردهای دوربین مداربسته چشم ماهی آشنا هستید؟ انواع دوربین مداربسته چشم ماهی را می شناسید؟ اگر می خواهید پاسخ سوال های فوق را پیدا کنید با الو دوربین همراه شوید تا راهنمایی کامل در خصوص دوربین مداربسته چشم ماهی به شما ارائه دهیم.

معرفی دوربین مداربسته فیش ماهی (Fish Eye)

دوربین مداربسته فیش ماهی دارای ویژگی ها و قابلیت های شگفت انگیزی است که آن را از سایر انواع دوربین مداربسته جدا می کند. این نوع دوربین دارای لنز واید و ساپورت تصویربرداری ۳۶۰ درجه است. به همین طریق محیط بیشتری را تحت پوشش فیلمبرداری و عکسبرداری قرار خواهد داد. استفاده از دوربین مداربسته فیش ماهی در مناطقی که نباید نقطه کور در تصویر وجود داشته باشد، بسیار رایج بوده و کاربرد بسیار دارد.

دوربین مداربسته چشم ماهی

کاربرد دوربین مداربسته چشم ماهی

همان گونه که ذکر کردیم، دوربین مداربسته چشم ماهی محیط را به صورت ۳۶۰ درجه تحت پوشش خود قرار می دهد. به همین علت استفاده از این نوع دوربین در موارد بسیاری امکان پذیر شده است. برای مثال می توان به مراکز حساس و امنیتی که نیاز به مراقبت و پایش تمامی محیط است اشاره کرد.

در این محیط ها که گسترده هستند نباید نقطه کوری در دوربین مداربسته وجود داشته باشد. نکته حائز اهمیت در دوربین مداربسته چشم ماهی آن است که با زوم کردن دوربین، افت کیفیت تصویر اتفاق می‌ افتد. به علاوه برخی از انواع دوربین های چشم ماهی امکان ضبط صدا توسط میکروفون داخلی یا میکروفون خارجی را دارند که به راحتی می توانند تمامی نیازهای شما را به یک دوربین کامل برطرف سازند.

مزایای دوربین مداربسته چشم ماهی

این نوع دوربین مداربسته دارای مزایایی است که موجب برتری آن نسبت به سایر محصولات امنیتی شده است. از مهم ترین مزایای دوربین مداربسته چشم ماهی می توان به وسعت دید بالا و ساپورت تصویربرداری به صورت ۳۶۰ درجه اشاره کرد. استفاده از این نوع دوربین موجب بی نیازی نسبت به خرید سایر دوربین های مدار بسته شده و هزینه های ناشی از خرید دوربین مداربسته اضافی را کاهش خواهد داد.

 در نتیجه نوعی خرید اقتصادی به شمار می‌ رود. پوشش تمامی نقاط با استفاده از دوربین چشم ماهی به دست می آید. این نوع دوربین قابلیت نصب بسیار آسانی دارد.‌از دیگر مزایای منحصر به فرد آن می ‌توان به انتقال صدا به صورت دو طرفه اشاره کرد. برخی از دوربین های مداربسته چشم ماهی از تکنولوژی ردیابی برخوردار هستند. استاندارد IP در این نوع دوربین مداربسته بسیار بالا است.

معایب دوربین مداربسته چشم ماهی

از مهم ترین معایب دوربین های مداربسته چشم ماهی که می توان آن ها را تنها عیب نوع دوربین ها دانست، می ‌توان به کاهش کیفیت تصویر در هنگام زوم کردن اشاره کرد. اگر این نکته برای شما بسیار حائز اهمیت است، توصیه می ‌کنیم از خرید این دوربین مداربسته چشم پوشی کنید.

 به علاوه اشیای موجود در تصاویر ضبط شده توسط این نوع دوربین مداربسته، در اندازه واقعی خود نیستند؛ زیرا که این دوربین به صورت ۳۶۰ درجه تصویر برداری کرده و نمی ‌تواند اندازه واقعی اشیا را نشان دهد.

مکان های مناسب برای نصب دوربین مداربسته چشم ماهی

امکان نصب دوربین مداربسته چشم ماهی در تمامی محل ها وجود دارد، اما در صورتی که قصد دارید این دوربین را به صورت اصولی و با روش صحیح مورد استفاده قرار دهید باید بدانید که این دوربین برای نصب روی مکان هایی که سقف بلند دارند مناسب است.

در صورتی که می خواهید از تمامی قابلیت های این دوربین استفاده کنید ارتفاع سقف باید سه متر یا بیشتر باشد. نصب اصولی و صحیح موجب می ‌شود که فضای بیشتری در هنگام ضبط تصاویر در اختیار کاربر قرار گیرد. استفاده از این نوع دوربین در مکان ‌هایی مانند: انبارها، سوله ها، دفاتر اداری با سقف های بلند، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای و… رایج است.

دوربین مداربسته چشم ماهی

انواع دوربین مداربسته چشم ماهی

انواع دوربین های مداربسته چشم ماهی در دو مدل آنالوگ و تحت شبکه طراحی و تولید شده و قابلیت خریداری دارد. در صورتی که هر کدام از آن ها را بخواهید می توانید خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. به عبارت دیگر هیچ گونه محدودیتی در استفاده از انواع دوربین مداربسته چشم ماهی وجود ندارد.

فضای ذخیره سازی دوربین مداربسته چشم ماهی

ذخیره سازی اطلاعات توسط دوربین مدار بسته چشم ماهی توسط دو روش انجام می شود. برخی از دوربین های مداربسته چشم ماهی به گونه ای طراحی و تولید شده اند که قابلیت استفاده از رم داخلی دارند؛ یعنی می توان یک کارت حافظه و درون دوربین مورد نظر قرار داده و تصاویر را مستقیماً روی کارت حافظه ذخیره نمود. روش دیگر استفاده از دستگاه های nvr و dvr است. هر کدام از این دستگاه ها دارای حافظه ذخیره ساز داخلی بوده و تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته را در خود ذخیره می کنند.

حل مشکل تصویر گرد در دوربین مداربسته چشم ماهی

همان گونه که می دانید با استفاده از دوربین مداربسته چشم ماهی تصاویر به صورت گرد و ۳۶۰ درجه به نمایش درآمده و ضبط می ‌شوند. بسیاری از کاربران از این موضوع ناراحت بوده و آن را به عنوان یک عیب بزرگ برای دوربین های مداربسته چشم ماهی می دانند.

اما امروزه دوربین های مداربسته چشم ماهی طراحی و تولید شده اند که این مشکل را برطرف ساخته اند. یعنی تصویر ذخیره شده توسط این دوربین های مداربسته کشیده تر شده و به صورت عکس های باز در اختیار کاربران قرار می ‌گیرند.

سخن پایانی

همان گونه که در این مقاله آموزشی مطالعه نمودید دوربین چشم ماهی کار چندین دوربین مداربسته را انجام داده و در عین حال از لحاظ قیمت خرید بسیار مقرون به صرفه است. با نصب صحیح و اصولی این دوربین مداربسته می توانید دیدی جامع و کامل نسبت به محیط نصب دوربین داشته باشید. در محیط هایی که دارای سقف کوتاه و کم تر از ۳ متر هستند ممکن است تصاویر به درستی ذخیره نشوند! بنابراین توصیه می کنیم که از این دوربین مداربسته در مکان مناسب آن استفاده کنید تا بتوانید حداکثر عملکرد را از آن دریافت کنید.

الو دوربین

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0